فرمانده مرکز آموزش ۰۳ نزاجا:

نقش ویژه مرکز آموزش 03 عجبشیر در آموزش رزمندگان دوران دفاع مقدس

1400/07/07 - 00:56 - کد خبر: 51588 نسخه چاپی

نصر: امیر سرتیپ دوم هرمز طبرخونی، فرمانده مرکز آموزشی ۰۳نزاجا عجبشیر، مرکز آموزشی ۰۳ را از قدیمی ترین و شاخص ترین مراکز آموزشی رزم مقدماتی کارکنان وظیفه نام برده گفت: همه ساله خیل عظیمی از جوانان برومند، از اقصی نقاط کشور در این مرکز آموزشی پذیرش شده و پس از فراگیری فنون رزم مقدماتی به بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران عازم می گردند.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان، امیر سرتیپ دوم هرمز طبرخونی، فرمانده مرکز آموزشی ۰۳نزاجا در عجبشیر، با اشاره به گذشته این یگان گفت: این مرکز از سال ۱۳۳۹ که آغاز به کار نموده است مفتخر است که سالانه هزاران سرباز سلحشور را پروش و آموزش داده و ترخیص نموده است.

امیر طبرخونی در ادامه وجه تمایز این یگان آموزشی با سایر مراکز آموزش کارکنان وظیفه را گستره تحصیلاتی مشمولین اعزامی به این یگان دانسته تاکید کرد: همینک ما از کلیه مقاطع تحصیلی از جمله زیر دیپلم تا دکتری سرباز پذیرفته شده داریم که این یکی از بزرگترین مزیت های این یگان آموزشی نسبت به سایر یگان هاست.

فرمانده مرکز ۰۳ عجبشیر در ادامه گفت: در طول ۸سال دفاع مقدس بیش از ۲۵۰هزار سرباز وظیفه در این مرکز پذیرش، آموزش و به یگان های عملیاتی و جبهه ها اعزام گردیده اند. همچنین یگان های غیرسازمانی به منظور تقویت یگان های عملیاتی در جبهه های جنگ در این مراکز سازماندهی و اعزام شده اند. همچنین این یگان ۱۴شهید گلگون کفن و نیز ۴۲ جانباز ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی همچنین با اشاره به تهدیدات روز منطقه ای و فرامنطقه ای مطرح شده گفت: این یگان با شناسایی تهدیدات روز منطقه ای و فرا منطقه ای و تربیت و تعلیم جوانان سلحشور و انقلابی به دنبال تقویت بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران و افزایش توان رزمی یگان های عملیاتی می باشد. همچنین تقدم بخشی به مولفه پرورش و تربیت نسبت به مولفه آموزش جزو دلایل و ارکان اصلی پیروزی ها و موفقیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

طبرخونی با اشاره به تفاوت نگرش نسبت به کارکنان وظیفه و سربازان در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیش از انقلاب نگاه ها به سرباز یک نگاه ابزاری بود که سرباز به مانند یک ماشین آدمکشی بود که کلید وی در دست استکبار گران بود. اما میبینیم که پس از انقلاب با ورود بعد معنویت نگاه ها به مقوله سربازی به یک نگاه دیگر تبدیل شده است که سرباز به یک عنصر ارزشی و امنیت بخش تبدیل شده که حاضر است جان خود را در راه دفاع از دین و شرافت و میهن خود بدهد.

امیر سرتیپ دوم طبرخونی در پایان با اشاره به لزوم پیشرفت مداوم مطابق با علم روز در ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: با عنایت به این که در این مرکز در هر دوره جمع کثیری از جوانان با استعداد در مقاطع مختلف پذیرش می گردند، این مزیت وجود دارد که همواره از ایده های نو و طرح های مبتکرانه ایشان در زمینه های مختلف بهره برده و در راستای افزایش توان رزمی یگان و بهبود سایر قسمت ها تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

انتهای پیام/
نقش ویژه مرکز آموزش 03 عجبشیر در آموزش رزمندگان دوران دفاع مقدس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار