آیین تشییع پیکر علامه حسن‌زاده در آمل پایان یافت

1400/07/05 - 14:29 - کد خبر: 51533 نسخه چاپی

نصر: آیین تشیع پیکر علامه حسن‌زاده که از ساعت ۱۰ امروز دوشنبه همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر آمل آغاز شده بود ، پس از حدود سه ساعت پایان یافت.

به گزارش نصر از ایرنا، هزاران نفر از مردم مازندران و دیگر مناطق کشور از جمله تهران از بامداد امروز خود را به شهر آمل رسانده بودند تا در این آیین شرکت کنند.

آیین تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی از میدان ۱۷ شهریور آغاز شد و تا میدان قائم ادامه یافت.

بر اساس اعلام ستاد ارتحال علامه ، پیکر این عالم ربانی و سالک توحیدی قرار است به وسیله بالگرد به روستای « ایرا » در بخش لاریجان که زادگاه علامه است ، منتقل شود.

این ستاد زمان خاصی را برای خاکسپاری پیکر علامه اعلام نکرد ولی قرار است عصر امروز پس از وداع مردم روستای ایرا با چشم و چراغ روستایشان ، آیین خاکسپاری برگزار شود.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است که ورودی روستای ایرا از شب گذشته به روی غیربومیان بسته شده است تا ازدحام جمعیت هنگام خاکسپاری باعث اختلال نشود.

فرماندار آمل که سخنگوی ستاد ارتحال علامه را بر عهده دارد پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشییع کنندگان پیکر علامه در شهر آمل خواسته بود به هیچ وجه به سمت روستای ایرا حرکت نکنند.

علیرضا شریعت گفت که در آیین خاکسپاری علامه تنها اعضای خانواده ، اهالی روستای ایرا و مسئولان و دست اندرکاران مراسم اجازه حضور دارند.

 علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

انتهای پیام/

آیین تشییع پیکر علامه حسن‌زاده در آمل پایان یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار