مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

ایران در هشت سال جنگ کمترین تلفات را داشت

1400/07/04 - 22:29 - کد خبر: 51524 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر جنگ های یکصد سال اخیر جهان، کمترین تلفات را در این دفاع مدبرانه داشت.

به گزارش نصر، سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در طول تاریخ شاهد دو نوع مدیریت انسانی و مدیریت غیرانسانی در جنگ ها بوده‌ایم، افزود: در مدیریت غیرانسانی بیشتر جهان گشایی و استثمار مردم جهان مدنظر بود که جز نابودی دستاوردی نداشته است و مثال بارز این نوع مدیریت، جنگ‌های جهانی اول و دوم است که مطابق آمار خود غربی ها بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تلفات داشته و نتیجه آن جز ویرانی چیزی نبوده است.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس ما در مقابل آن جنگ‌های خونین و طولانی مدت قرار دارد و در قیاس با آنها، ما طی هشت سال‌ بهترین نتیجه را گرفتیم و تلفات جانی کمتری نسبت به جنگ‌های مشابه داشتیم.
عباسقلی زاده ادامه داد: جنگ ما یک شاخص مشخص دیگر دارد، اینکه در جنگ‌های جهانی اول و دوم ابرقدرت شرق و غرب در حال جنگ بودند، در حالیکه در دفاع مقدس کشورهای زیادی علیه ایران متحد شدند؛ ایرانی که تازه مستقل شده‌ و نیروی رزمی چندانی نداشت و مردم نیز دچار مشکلات عدیده‌ای بودند و از طرفی نیز مملکت درگیر گروه‌های معاند داخلی بود.
وی اضافه کرد: بر اساس چنین وضعیتی آمریکا فکر می‌کرد بهترین فرصت برای نابودی انقلاب اسلامی است و با این ایده و تحریک صدام بر علیه کشور و انقلاب اسلامی اقدام نظامی کرد.
عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه هدف این جنگ فقط اختلاف مرزی اروندرود نبود و دشمن نابودی ایران و تجزیه کشور را مدنظر داشت، گفت: با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) و ولایتمداری به‌رغم طولانی بودن جنگ، به خواست خداوند، ما کمترین تلفات ممکن را داشتیم.
وی یادآور شد: با وجود اینکه طرف مقابل ما به بهترین تجهیزات دفاعی و جنگی مجهز بود، با از جان‌گذشتگی‌ها و وفاداری رزمندگان ما ، دشمن با دست خالی و شکست خورده به پایان جنگ رضایت داد و این پیروزی مدیون اتحاد تمام مردم کشور به فرماندهی امام خمینی (ره) بود.  
عباسقلی‌زاده ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در توسعه پارک موزه شمیم پایداری، اقدامات اصولی و ارزشمند در ماندگاری موزه دفاع مقدس را خواستار شد و گفت: کمک در تسریع تشکیل موزه دفاع مقدس بسیار ضروری است تا مجاهدت و ایثارگری شهدا و جانبازان آذرباییجان به آیندگان انتقال داده شود.
انتهای پیام/
ایران در هشت سال جنگ کمترین تلفات را داشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار