موقری؛

بخش عمده پرونده‌های دادگستری آذربایجان‌شرقی به معاملات مربوط است

1400/07/03 - 19:45 - کد خبر: 51446 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده پرونده‌های دادگستری استان به معاملات اشخاص و واحدهای صنفی بدون پروانه مربوط است.

به گزارش نصر، احمد موقری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه و متخلف استان افزود: کثرت پرونده در این حوزه، ناشی از نبود نظارت کافی و وافی از سوی اتحادیه مشاوران املاک تبریز، اتاق اصناف و  پلیس نظارت بر اماکن عمومی است.
وی اضافه کرد: در راستا باید ساماندهی روابط حقوقی اشخاص به ویژه بنگاه‌های معاملاتی املاک، هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری لازم، جدی، موثر و کارساز بین اتحادیه مشاوران املاک تبریز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ایجاد شود.
«موقری» ادامه داد: این همکاری و هماهنگی‌ لازم باید به صورت اصولی و مبتنی بر قوانین و مقررات قانون نظام صنفی و سایر قوانین موضوعه کشور باشد تا نتیجه مطلوب حاصل و اثربخشی آن نیز در زمینه کاهش پرونده‌های مراجع قضایی و آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد به منظور پیشگیری از تخلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب و جلوگیری از ورود ضرر به افراد دیگر جامعه و توقف فوری فعالیت غیرمجاز این افراد، اتحادیه مشاوران املاک تبریز با مشارکت پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن برخورد سریع و فوری با واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد پروانه، صدور دستور قضایی در صورت ضرورت برای پلمب واحد صنفی متخلف تسریع شود.
انتهای پیام/
بخش عمده پرونده‌های دادگستری آذربایجان‌شرقی به معاملات مربوط است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار