میتباخ (29)/

طرز تهیه شیرینی مشهدی

1400/07/04 - 11:00 - کد خبر: 51428 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر درغذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
 

بیست و نهمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه طرز تهیه "شیرینی مشهدی" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.
 

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی:
خمیر شیرینی آلمانی :یک بسته
قالب شیرینی :چهار عدد
گلیز شکلاتی سوربن: به مقدار لازم
گلیز توت‌فرنگی سوربن: به مقدار لازم
گلیز ساده: به مقدار لازم
پودر پسته: به مقدار لازم
پودر نارگیل: به مقدار لازم
دانه کنجد: به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه:
مرحله اول

در ابتدا کافی است قبل از هر چیزی خمیر شیرینی آماده را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید در دمای اتاق بماند تا یخ‌زدایی شده و کم‌کم نرم شود.

مرحله دوم
سپس خمیر شیرینی را از بسته بندی خارج کرده و به مدت سه دقیقبه با دست خوب ورز دهید تا کاملا یکدست شده و آماده شود.بعد از اینکه خمیر شیرینی شما خوب ورز داده شد ان را با وردنه صاف کنید و با قالب‌های شکل‌دار دایره‌ای، بته‌جقه یا با طرح گل آن را برش بزنید. در آخر وسط خمیر شیرینی‌ها را نیز با یک قالب دایره کوچک ببرید و خالی کنید. خمیرهای کوکی قالب زده شده را با فاصله روی سینی فر بچینید و به مدت 15 دقیقه در دمای 170 درجه سانتی‌گراد فر قرار دهید تا اماده شوند.


 

مرحله سوم
پس از گذشت 15 دقیقه زمانی که شیرینی‌خا خوب پخته شدند ان‌ها را از فر بیرون بیاورید و روی سینی فلزی مخصوص شیرینی‌پزی قرار دهید تا خنک شوند. سپس روی نصف شیرینی‌ها را با گلیز شکلاتی بپوشانید و باقیمانده شیرینی‌ها را روی آن قرار دهید. حالا تقریبا شیرینی مشهدی شما اماده است.

مرحله چهارم
فقط کافی است روی شیرینی‌ها را با قلمو به گلیز ساده آغشته کنید و سپس سطح آن‌ها را به دلخواه با پودر پسته، پودر نارگیل یا دانه‌های کنجد بپوشانید. در اخر هم گلیز توت‌فرنگی را در قیف شیرینی‌پزی بریزید و وسط شیرینی‌های آماده را با آن تزئین کنید. حالا شیرینی مشهدی شما آماده چیده شدن در کنار دیگر تنقلات است.
نوش جان!
انتهای پیام/
طرز تهیه شیرینی مشهدی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار