رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

زنجان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

1400/07/03 - 10:07 - کد خبر: 51395 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور از امروز/شنبه/ این استان نیز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد که این موضوع به معنی عادی انگاری شرایط نیست.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هم اکنون رنگ کرونایی شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود، طارم و سلطانیه زرد و شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرم‌دره نارنجی شده است.
وی اضافه کرد: با عبور اکثر نواحی کشور از موج پنجم کرونا، مناطق قرمز به ۲۹ شهرستان کاهش یافته است و از طرفی  روند سرپایی و بستری این استان به صورت تدریجی کاهشی شده که امیدواریم این روند وضعیت خوبی را در ارائه خدمات به گروهای هدف و بیماران غیر کرونایی فراهم کند.
این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۳۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
قزلباش افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۳۳ هزارو ۳۳۸ نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: روز گذشته این استان پنج مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع این ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۶۸۴ نفر رسید.
این مسوول گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۱ هزارو ۲۹۱ نفر رسیده است که ۵۰۱ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۳ هزارو ۴۵۴ نفر رسیده است.
انتهای پیام/
زنجان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار