حامد بهداد هم نقاب از چهره برداشت

این همه دادار دودور چرا ؟!

1400/06/31 - 18:15 - کد خبر: 51307 نسخه چاپی

نصر: بعد از آنکه واکنش های به استوری توهین آمیز علی شمس از کارگردانان جوان کشورمان به ساحت شهریار شیرین سخن باعث شد وی از مردم ترک زبان ایران عذرخواهی کند؛ امروز " حامد بهداد" از بازیگران سینما به حمایت از وی بار دیگر محتوای آن اهانت ها را زنده کرد.

به گزارش نصر، اگرچه از ادبیات این بازیگر سینما کاملا مشخص است که هیچ آشنایی با ادبیات و اشعار شهریار شیرین سخن و جایگاه والای وی ندارد.
انتخاب سالروز درگذشت محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی با وجود اینکه مخالفان زیادی دارد ولی تاکنون این حجم از توهین ها نثار شهریار و دوستداران اش نشده بود. اگرچه حمایت هایی هم در طول سال های گذشته از برگزاری مراسم هایی در شان مطرح ترین شاعر معاصر ایران زمین ندیده بودیم وای این خیل توهین و بی ادبی به صاحت ادیبان و شعردوستان این خطه از سرزمین مان نیز تجربه نکرده بودیم.
سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اگرچه  با ادبیاتی در شان پاسخ شمس را داده بود و موجب شد تا شمس از مردم آذربایجان عذرخواهی کند ولی گویا این پاسخ به مذاق بهداد خوش نیامده و با این ادبیات به قول خودش " دادار دودور " کرده است:
وی در متن خود آورده :
"فحوا و محتوای انتقاد على شمس که در قالب یک استوری نسبت به نامگذاری روز وفات استاد شهریار به نام " روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی " صورت گرفته ، کاملا به جا و درست است ، هر چند لحنش رفقای آذری زبان را آزرده است . اظهر من الشمس است که شهریار شاعر بزرگیست اما نه در برابر حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی و عطار و خیام و نظامی ؛ ضمن اینکه هیچ کجای دنیا سالمرگ کسی را به عنوان روز بزرگداشت فلان و بهمان انتخاب نمی کنند و این یک کج سلیقگی تمام عیار است . وقتی همه مان میدانیم این اتفاق با نفوذ و سیاسی کاری یک نماینده مجلس رخ داده است ، این همه دادار دودور چرا ؟!
جوابیه مدیر کل ارشاد به یک استوری اینستاگرامی با آن لحن تحقیر آمیز و زننده چرا ؟! لشکر کشی و تهدید و بد و بیراه چرا ؟!
فحوا و محتوای انتقاد على شمس صد در صد درست است ، چه کسی خوشش بیاید یا نیاید ، قرار هم نبوده و نیست که در این پلتفرم ، ادبیات همه مثل اخبار ساعت ۲۱ ، پاک و پاکیزه و خط کشی و منزه باشد ..."
 
اگرچه انتظار می رفت مسئولان ذیربط به ویژه دادستان محترم به عنوان مدعی العموم به یک عذرخواهی علی شمس قانع نمی شدند ولی سکوت در برابر این ادبیات توهین آمیز به مردمان ترک زبان و علاقه مندان شهریار شیرین سخن قابل قبول نیست.
انتهای پیام/
 
این همه دادار دودور چرا ؟! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار