نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

برخی مباحث مطرح شده در خصوص محل هزینه درآمدهای ناشی از مس، دارای انگیزه‌ سیاسی است

1400/06/31 - 14:01 - کد خبر: 51285 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به مباحث مطرح شده در خصوص محل هزینه درآمدهای ناشی از مس آذربایجان اشاره کرده و گفت: این‌طور نیست که کلیه‌ی سود سرمایه‌ای که در یک استان سرمایه گذاری می‌شود در همان استان مورد استفاده قرارگیرد و به نظر من بعضی از صحبت‌های مطرح شده در این خصوص دارای انگیزه‌های سیاسی است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج ‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به صحبت‌های مطرح شده در خصوص هزینه‌ی نشدن درآمد ناشی از مس در داخل آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در عین حال که ما منکر سرمایه‌گذاری های نامتوازن در کشور نیستیم، اما اگر با واقعیت‌های موجود به موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید که سرمایه گذاری ها در کشور تقسیم شده است. 
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سرمایه گذاری ها در داخل استان، عبارت است از  سرمایه‌گذاری و توسعه مس آذربایجان، و شاید ضعف در پیگیری توسط مسئولان استانی یکی از دلایل وجود مشکلات این حوزه است.
وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده اخیر در استان گفت: در حال‌ حاضر فاز دوم و سوم کنسانتره و همچنین ذوب، و تغلیظ وپالایش و تولید کاتد مس در حال انجام است و قرارداد تولید کاتد مس نیز با حجم یک‌صد هزار تن با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهایی‌شده است؛ قراردادی که بعد از دو سال پیگیری منعقد شد که وجود برخی اختلافات در بحث مناقصه، اصلی ترین دلیل این تاخیر دو ساله بود.
میرتاج الدینی متذکر شد: در بحث تولید کاتد، سرمایه‌ای در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده‌است اما درآمد  این میزان از سرمایه‌گذاری که ملی است  به خزانه برمیگردد همانگونه که  سرمایه‌گذاری های انجام شده در استان های دیگر مثلا استان کرمان نیز به خزانه برمیگردد.
وی با تاکید بر تداوم حمایت ها از تیم تراکتور، خاطرنشان کرد: مجموعه مس آذربایجان باید تا حد توان حمایت خود را از باشگاه‌های ورزشی استان انجام دهد و ما برهمین اساس مذاکراتی را با رییس شرکت ملی مس ایران انجام داده‌ایم و آن‌ها نیز قول مساعدت را داده‌اند اما نحوه این کمک‌ها باید در جلسات آتی بررسی شود.
وی متذکر شد: ما باید در مسیری حرکت کنیم که مجموعه مس به وظایف فرهنگی و اجتماعی خود در داخل استان نیز عمل کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمایه‌های بخش‌های دولتی به خزانه منتقل و بخش‌هایی نیز که در اختیار سهام‌داران بازار سرمایه است توسط سهام‌داران مدیریت می‌شود و تنها قسمتی که برای استان‌ها خیر و برکت دارد، بحث عمران، آبادانی، اشتغال و هزینه‌ی درصدی از عوارض و مالیات شرکت ها در داخل استان برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی است.
میرتاج الدینی در پایان یادآور شد: ما نمایندگان در عین‌ حال که باید از توازن بودجه‌ای و احقاق حق استان دفاع کنیم، نباید مطالبی را مطرح کنیم که  چنین القاء شود، گویا تمامی درآمدهای حاصله از  تولید استان به استان دیگر منتقل می‌شود.
انتهای پیام/
 برخی مباحث مطرح شده در خصوص محل هزینه درآمدهای ناشی از مس، دارای انگیزه‌ سیاسی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار