رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خبر داد:

تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی مرند

1400/06/31 - 09:50 - کد خبر: 51255 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ویژه مرند از تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش نصر، عبدالعلی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان ویژه مرند دارای ظرفیت‌های غنی تاریخی در حوزه شهری و روستایی بوده، لذا حراست از اماکن و محوطه‌های تاریخی در راستای عدم تجاوز به حریم آن‌ها امری ضروری است.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرند ادامه داد: به دنبال نظارت‌های انجام‌گرفته توسط کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان، از محوطه‌های تاریخی ازجمله سایت تاریخی النجق و محوطه ثبتی و تاریخی کت یئری قینر از توابع بخش مرکزی شهرستان مرند، روند توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز مجاور محوطه‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، محمدی گفت: حراست و حفاظت از محوطه و اماکن تاریخی مسئولیتی همگانی است که همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های شهری و روستایی در این امر ضروری است، لذا در راستای حراست از این ظرفیت‌های تاریخی، نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان مرند تشدید شده و با متخلفان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/
تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی مرند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار