خبر/

بهترين انارهاي کشور ارمغان باغات جلفا

1400/06/30 - 21:25 - کد خبر: 51241 نسخه چاپی

نصر: مدير جهاد كشاورزي شهرستان جلفا از برداشت 4800 تن انار ارگانيك از باغات روستاهاي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، رضا عباسي با اعلام اين مطلب گفت: سطح زير کشت انار در شهرستان جلفا 300 هکتار بوده و متوسط توليد اين محصول ۱6 تن در هر هکتار مي باشد.
عباسي با بيان اينكه برداشت انار تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، گفت: اراضي حاشيه رودخانه ارس مناسب کشت و پرورش محصول انار است، ارتفاع، اقليم و دماي مناسب، رطوبت نسبي دماي هوا و مه آلودگي باغات حاشيه رود ارس خسارت سرما زدگي در اين شهرستان را به حداقل رسانده و شرايط را براي توسعه کشت نهال انار در اين منطقه مهيا کرده است.
مدير جهادکشاورزي شهرستان جلفا از جمله دلايل افزايش توليد اين محصول در سالجاري  را در نتيجه برگزاري کلاس هاي ترويجي و مبارزه بيولوژيکي با کرم گلوگاه انار اعلام نمود و اظهاركرد: باغات واقع در روستاهاي اشتبين، قولان، ميسن، كردشت، دوزال، نوج مهر و پهناور از مناطق عمده توليد انار در شهرستان جلفا هستند.
وي ارقام انار گلوشاه، يزدي، شيرين، ترش، ملس و قره قابوغ (انار سياه) را از ارقام عمده توليدي در سطح منطقه اعلام كرد. 
عباسي از پيش بيني برداشت4800 تن انار ارگانيك در شهرستان جلفا در سالجاري خبر داد و گفت: شهرستان جلفا با توليد انار مرغوب و ارگانيک رتبه نخست توليد اين محصول را در آذربايجان شرقي دارد.
براساس آمار و ارقام، ايران به عنوان نخستين کشور توليدکننده انار در جهان مطرح شده است که بيشترين حجم توليدات انار را در جهان به خودش اختصاص داده است حضور درختان انار در ايران به اندازه‌اي قديمي است که انار جزو درختان مقدس در فرهنگ ايرانيان محسوب مي‌شود.
البته هند هم در کنار ايران جزو بزرگترين توليدکنندگان انار در جهان مطرح مي‌شود. علاوه بر اين دو کشور، در ترکيه، اسپانيا، مراکش، پرو و آمريکا (ايالات کاليفرنيا و آريزونا) هم انار با کيفيت مرغوب توليد مي‌شود.
انتهای پیام/
بهترين انارهاي کشور ارمغان باغات جلفا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار