رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

گاوداری ۱۰۰ میلیارد تومانی سراب امسال بهره برداری می‌شود

1400/06/30 - 13:38 - کد خبر: 51215 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بزرگ‌ترین گاوداری مولد شیری استان در بخش «مهربان» شهرستان «سراب» با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از گاوداری در حال ساخت ۲ هزار راسی شهرستان سراب اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه این واحد روزانه ۴۰ تن شیر تولید خواهد کرد، افزود: با بهره برداری کامل از بزرگ ترین گاوداری مولد شیری آذربایجان شرقی در شهرستان سراب، شاهد افزایش سالیانه ۱۲ هزار تنی تولید شیرخام و ۵۰۰ تنی گوشت قرمز در استان خواهیم بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود، گفت: علاوه بر آورده شخصی سرمایه گذار، ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی برای اجرای این طرح مصوب شده است.
وی با بیان اینکه پروانه تاسیس این واحد شیری بهار پارسال صادر شد و در حال حاضر شاهد ساخت تاسیسات آن هستیم، ادامه داد: این طرح گاوداری با یک هزار راس گاو شیری مولد و در سطح یک هکتار ساخته شده است که برای تامین علوفه آن ۴۰ هکتار زمین اختصاص یافته است.
فتحی ادامه داد: لازم می دانم از همراهی فرماندار و معاون محترمشان و سایر مسئولین شهرستانی و از همکاران خودم در شهرستان سراب و بخش مهربان قدردانی کنم.
شهرستان ۱۳۵ هزار نفری سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، به دلیل واقع شدن در دامنه شمال ارتفاعات سر به آسمان کشیده  «بزقوش»، از جمله اراضی حاصلخیز کشاورزی و مستعد برای فعالیت های دامپروری آذربایجان شرقی محسوب می شود و فرآورده های لبنی آن به دلیل کیفیت بالا، از زمان های قدیم تا به امروز معروف و مشهور است.
انتهای پیام/
گاوداری ۱۰۰ میلیارد تومانی سراب امسال بهره برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار