دکتر علی اصغر شعردوست:

استاد شهریار، شاعر ملی ایران‌زمین است

1400/06/29 - 20:23 - کد خبر: 51180 نسخه چاپی

نصر: دکتر علی اصغر شعردوست، استاد شهریار را شاعر ملی ایرانیان و سالگرد ایشان را مناسبتی ارزنده برای تعیین آن به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی است.

به گزارش نصر، علی‌اصغر شعردوست که در برنامه زنده "شب نشینی" شبکه جهانی جام‌جم، برای ایرانیان و فارسی‌زبانان قاره اروپا پخش می‌شد، با اشاره به جایگاه استاد شهریار در پهنه فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: این شاعر ملی و برجسته، بین همه ایرانیان جایگاهی ارزنده و ارجمند دارد و اشعار وی زمزمه بسیاری از مردم است.
وی افزود: دلیل تصویب روز ملی شعر و ادب فارسی، به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار به دلیل معاصرت ایشان نیز بود و تلاش شد ضمن ادای احترام به همه شاعران ارجمند پهنه زبان و ادبیات فارسی جنبه‌های جاودانی و فنی شعر وی در کنار بلاغت و فصاحت شعر مورد توجه قرار گیرد که توانسته بود مقام وی را در اندازه و قواره یک شاعر به سبک شعرای کلاسیک ایرانی مورد اعتنا قرار دهد.
شعردوست، از تسلط اعجازگونه وی به هر دو زبان فارسی و ترکی به عنوان تنها یکی از جنبه‌های شگفتی شعر شهریار یاد کرد و تصریح کرد: شعر شهریار برای همه ایرانیان از هر سلیقه و ذائقه‌ای محترم و آشنا است و هیچ چهره‌ای نمی‌توانست به این زیبایی این جایگاه را ترسیم کند.
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حضور اشعار این شاعر گران‌سنگ در میان طیف‌های مختلف مردم افزود: این شاعر نام‌آوازه و همشهری مایه مسرّت ما است و ما می‌توانیم همه‌ساله در مزار ایشان و گورستان تاریخی سرخاب که مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و صوفی است، حضور پیدا کنیم.
انتهای پیام/
استاد شهریار، شاعر ملی ایران‌زمین است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار