فرماندار اسکو؛

شهر جدید سهند ظرفیت بی نظیری برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی دارد

1400/06/29 - 14:51 - کد خبر: 51167 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: شهر جدید سهند ظرفیت بی نظیری برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی دارد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسکو اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد و باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها توجه ویژه به ظرفیت‌های پنهان اشتغال در حوزه مشاغل خانگی داشت.
وی از اختصاص اعتبار مشاغل خانگی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای شهرستان اسکو خبر داد و افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده ۳۰ درصد سهم جهاد کشاورزی، ۳۵ درصد سهم اداره صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ درصد سهم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۱۵ درصد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان اسکو گسترش و تقویت مشاغل خانگی را در تحقق اهداف نظام در حوزه اشتغال بسیار ضروری دانست و از نادیده گرفتن شرایط ویژه شهر جدید سهند در توزیع اعتبارات مشاغل خانگی انتقاد کرد و گفت: این شهر ظرفیت بی نظیری در توسعه و گسترش مشاغل خانگی دارد که باید مورد توجه جدی مسئولین امر قرار گیرد.
وی با تشریح میزان تسهیلات اعطایی گفت: طرح‌های مستقل از ۲۰۰ میلیون ریال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و برای طرح‌های پشتیبان تا سقف ۱۰,۰۰۰ میلیون ریال با اشتغال حداقل ۲۰ نفر تحت پوشش تسهیلات در نظر گرفته شده است و طرح‌های پشتیبان بالای ۱۰,۰۰۰ میلیون ریال با تصویب گروه کارشناسی استانی قابل تصویب و پرداخت می‌باشد.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه اولویت پرداخت با طرح‌های پیشران، تعاونی‌ها علی الخصوص تعاونی‌های زنان بصورت پیشران و پشتیبان، طرح‌های پشتیبان و متقاضیان طرح‌های مستقل متصل به بازار با تشخیص کمیته کارشناسی دستگاه اجرایی خواهد بود افزود: از اول بهمن ماه در صورت عدم جذب سهمیه توسط دستگاه‌ها به صورت شناور استانی صرف نظر از درصدهای تعیین شده نسبت به معرفی طرح و جذب تسهیلات اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه کلیه طرح‌ها پس از تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی جهت تصویب نهایی به کمیته استانی ارسال خواهد شد افزود: تمامی طرح‌ها اعم از مستقل و پشتیبان و پیشران باید مجوز مشاغل خانگی داشته باشند ادامه داد به شاغلین دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان تسهیلات مشاغل خانگی تعلق نخواهد گرفت.
رضی منش اظهار کرد: در توزیع اعتبارات نیاز واقعی، ظرفیت و میزان اشتغالزایی طرح‌ها مد نظر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خواهد بود.
وی افزود: طرح‌ها باید منطبق بر ظرفیت‌ها و اولویت‌های شهرستان و مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی باشند.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان با بیان اینکه گلیم و ورنی بافی‌، حکاکی روی فلز، تولیدات چرمی دست دوز، صنایع دستی و … از جمله طرح‌های پیشران هستند افزود: ۴۰ درصد کل اعتبارات مشاغل خانگی به طرح‌های مستقل و ۶۰ درصد به طرح‌های پشتیبان و پیشران تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/
شهر جدید سهند ظرفیت بی نظیری برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی دارد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار