خبر/

جزئیات جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» به مناسبت هفته جهانی فضا

1400/06/29 - 11:12 - کد خبر: 51132 نسخه چاپی

نصر: ششمین جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» به مناسبت هفته جهانی فضا به همت انجمن نجوم آیاز تبریز در دو بخش رقابت کشوری نقاشی و دوره‌های آنلاین آموزش نقاشی با محوریت نجوم و فضا برگزار می‌شود. بخش رقابتی جشنواره ویژه رده سنی ۵ تا ۱۶ سال است.

به گزارش نصر، این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.
مریم فخیمی، دبیر جشنواره «رؤیای کهکشانی من» با بیان این‌که این جشنواره شامل دو بخش است، درباره هدف رویداد گفت: بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار هنری برگزار نمی‌شود، بلکه هدف نهایی این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید اینکه از میان شرکت‌کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند موجب پیشرفت بیش از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.+

بخش رقابت نقاشی
وی افزود: با توجه به اینکه به منظور پاسداشت نقش بانوان در پیشرفت دانش و صنعت فضایی و همچنین ایجاد انگیزه در میان دختران و زنان برای ورود به این حوزه، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۱ ، توسط کمیته هفته جهانی فضا «زنان در  عرصه فضا» انتخاب شده است، موضوعات بخش رقابت نقاشی نیز متناسب با این شعار تعیین شدند.
فخیمی در این باره توضیح داد: دو عنوان «رویارویی و تعامل دختران فضانورد ایرانی با پدیده‌های ناشناخته در کشف فضای بیکران هستی و سفرهای فضایی با سفینه‌های جدید در صد سال آینده» برای شرکت در بخش رقابت نقاشی در نظر گرفته شده است.
دبیر جشنواره افزود: در این جشنواره، دوره‌های آنلاین آموزش نقاشی با محوریت نجوم و فضا با هدف افزایش توانمندی علاقمندان به نقاشی به منظور آمادگی برای شرکت در رقابت کشوری نقاشی اجرا می‌شود.
دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد و دکتر فرنوش شمیلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دکتر طاسین عواطفی‌فرد داوران بخش رقابت نقاشی  خواهند بود.
علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۱۵ آبان آثار خود را ارسال و برای اطلاع از قوانین بخش رقابت نقاشی و شیوه ارسال آثار به وبگاه انجمن نجوم آیاز مراجعه کنند.
انتهای پیام/
جزئیات جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» به مناسبت هفته جهانی فضا خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار