استاندار آذربایجان غربی؛

بزرگراه بین‌ المللی ارومیه‌ - سرو تا یک ماه آینده افتتاح می شود

1400/06/29 - 09:33 - کد خبر: 51124 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور ٩٨ درصد پیشرفت اجرایی دارد که برنامه‌ریزی شده تا یک ماه آینده به شکل بزرگراهی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری اظهار داشت: توسعه مبادلات اقتصادی با ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین مزایای توسعه  بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو است.
وی با اشاره به اینکه ۶٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات توزیع نشده در اختیار نمایندگان مردم، از سوی نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی به طرح بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص یافته است، ادامه داد: در روزهای گذشته، تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و ٣ کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو بازگشایی شد.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث می‌شود.
شهریاری ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
وی بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.
انتهای پیام/
بزرگراه بین‌ المللی ارومیه‌ - سرو تا یک ماه آینده افتتاح می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار