خبر/

دکتر سیم فروش؛ رئیس انجمن پیوند کلیه ایران شد

1400/06/29 - 08:11 - کد خبر: 51115 نسخه چاپی

نصر: دکتر ناصر سیم فروش عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رئیس انجمن پیوند کلیه ایران شد.

به گزارش نصر، دکتر ناصر سیم فروش متولد سال 1326 تهران است .
وی پس از طی دوره دبیرستان با موفقیت، سال 1344 با رتبه 11 از بین شصت هزار نفر داوطلب کنکور وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد و  سال ششم پزشکی در امتحان ECFMG برای گذراندن دوره تخصصی در آمریکا پذیرفته شد.
در سال 1351 از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل و پس از سه سال خدمت به عنوان پزشک عمومی برای گرفتن تخصص به آمریکا عزیمت کرد و (سال 1359) با موفقیت در رشته جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی از امریکا فارغ التحصیل شد و همان سال باوجود پیشنهادات بسیار  برای ماندن، با توجه به نیاز شدید کشور به ایران برگشت و در یزد شروع به فعالیت کرد.
با شروع جنگ بنا به خواست وزیر بهداشت به تهران آمد تا نسبت به راه‌اندازی یک مرکز درمانی بیماری‌های کلیه اقدام کند و این کار را در بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد انجام داد که پس از گذشت28 سال هنوز مرکز ارجاع بیماری‌های کلیه در کشور به شمار می‌رود و توانسته است متخصصان  و فوق تخصصان  کارآمدی را در سطح کشور تربیت کند.
وی در زمره چهره های ماندگار کشور محسوب شده و اخیرا به عنوان رئیس انجمن پیوند کلیه ایران انتخاب شد.

آژانس خبری تحلیلی نصر در جریان سفر اخیر دکتر "ناصر سیم فروش"، رییس قطب اورولوژی وپیوند ایران و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت و گویی اختصاصی با وی داشت که برای مشاهده این فیلم اینجا را کلیک نمایید.
انتهای پیام/
دکتر سیم فروش؛ رئیس انجمن پیوند کلیه ایران شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار