معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

روزانه نتیجه نزدیک به ۹۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت می‌شود

1400/06/28 - 20:35 - کد خبر: 51109 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد نتایج مثبت آزمایش کرونا طی هفته قبل روزانه بیش از یکهزار مورد بود، گفت: اکنون از ۲ هزار آزمایشی که در استان انجام می‌شود، نزدیک به ۹۰۰ مورد مثبت است.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگرچه از پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی عبور کردیم اما روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بسیار کند و شکننده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد فوتی‌ها فعلا کاهش ندارد. 
وی ادامه داد: اکنون یکهزار و ۸۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و از ۲۱ شهرستان استان وضعیت ۶ شهرستان تبریز، بناب، مراغه، میانه، مرند و ملکان همچنان قرمز است.
به گفته وی وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان خداآفرین، هوراند و چاراویماق زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است. 
«درستی» همچنین با اشاره به اینکه استان به لحاظ ابتلا به کرونا رتبه ۲۶ کشور را دارد، بیان کرد: آذربایجان‌شرقی در زمینه واکسیناسیون نیز با واکسینه کردن حدود ۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در رتبه چهارم کشور قرار دارد. 
وی توصیه کرد: هنوز واکسیناسیون به سطحی نرسیده که به صورت کامل در جامعه مصونیت ایجاد کند و بر این اساس مردم باید در زمینه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جدی باشند.
انتهای پیام/
روزانه نتیجه نزدیک به ۹۰۰ آزمایش کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار