معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی؛

تردد مسافر از پایانه‌های مرزی زمینی با ترکیه همچنان ممنوع است

1400/06/28 - 17:02 - کد خبر: 51101 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ممنوعیت تردد مسافر در پایانه های مرزی زمینی ایران با کشور ترکیه به قوت خود باقی بوده و تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

به گزارش نصر، فروغ فاریابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: برخلاف شایعات فضای مجازی تاکنون هیچ دستورالعمل و ابلاغیه ای برای بازگشایی پایانه های زمینی کشورمان با کشور ترکیه شامل سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو برای تردد مسافران ارسال نشده است.
وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایانه های مرزی ۲ کشور ایران و ترکیه برای تردد مسافران بسته شده و تردد هم اکنون صرفا جهت ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت هر ۲ کشور امکان پذیر است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از هموطنان و مسافران درخواست کرد که اخبار بازگشایی پایانه های مرزی با کشور ترکیه را از منابع رسمی و موثق پیگیری و از مراجعه و ازدحام در پایانه های مرزی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و سه پایانه سرو، رازی و بازرگان در این استان برای تردد با کشور ترکیه وجود دارد.
ایران ۵۵۰ کیلومتر مرز با ترکیه دارد.
مرزهای بین ۲ کشور از اوایل شیوع کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ بسته بوده و این روند پابرجاست.
انتهای پیام/
تردد مسافر از پایانه‌های مرزی زمینی با ترکیه همچنان ممنوع است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار