نماینده مجلس:

دولت به استانداری‌ها هویت حکمرانی دهد

1400/06/27 - 21:04 - کد خبر: 51026 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید برای بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی استان‌ها، به استانداری‌ها هویت حکمرانی بدهد.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تصویب سند ملی آمایش سرزمینی، افزود: با این اقدام مسئولان در چارچوب مشخص می توانند برای توسعه مناطق کشور تلاش کنند و از پراکنده کاری ها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: در این میان باید یادآور شد تمرکز زدایی نیز سبب پاسخگویی بیشتر مسئولان استانی خواهد شد و اولویت های استانی خیلی بهتر پیگیری می شود .
وی خاطرنشان کرد: موضوع تمرکز زدایی و انتقال ظرفیت ها به مدیران استانی دارای اهمیت خاصی است که در دولت های نهم و دهم تا حدودی این دو مقوله محقق شد و بر این اساس سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافت و در استان ها نیز به معاونت استانداران تبدیل شدند.
علیرضابیگی ادامه داد: وقتی تمرکز زدایی صورت بگیرد، هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می‌گردد و در نهایت با جبران عقب ماندگی ها توسعه متوازن محقق می‌شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود ریاست جمهوری و دولت جدید سیاست دولت های نهم و دهم را پیگیری کند و هویت حکمرانی به استانداری ها بدهد و در واقع سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافته و در استان ها نیز تغییراتی صورت بگیرد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد امروز استانداران برای انجام امور باید چشم انتظار تصمیم روسای سازمان برنامه و بودجه باشند، اما وقتی تمرکززدایی صورت بگیرد هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می گردد.
انتهای پیام/
دولت به استانداری‌ها هویت حکمرانی دهد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار