سعید خطیب زاده:

جزایر سه‌گانه در خلیج فارس، متعلق به ایران است

1400/06/26 - 17:32 - کد خبر: 50972 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس گفت: جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ به ایران تعلق دارد.

به گزارش نصر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بیانیه ۱۴۹ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تعلق قطعی به ایران داشته و بیانیه‌های ملال‌آور و تکراری صادره در این خصوص تغییری در ایرانی بودن ابدی آنها ایجاد نخواهد کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه مداخله در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و موشکی خود و همچنین امور مرتبط با سیاست‌های دفاعی بازدارنده خود را مردود می‌شمارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر بر اولویت جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت سیزدهم در تقویت همکاری‌ها و توسعه مناسبات با همه همسایگان بدون مداخله‌های خارجی تاکید و ابراز امیدواری کرد: معدود کشورهای شورای همکاری که سعی در تحمیل دیدگاه‌های ایران‌ستیزانه خود دارند، به جای نگاه به بیرون از منطقه و طرح درخواست‌های غیر عملی از کشورهای فرامنطقه‌ای، با تغییر روش به مذاکرات درون منطقه‌ای توجه کنند و اقدامات اعتماد سازی را برای تقویت دیپلماسی انجام دهند.
خطیب زاده گفت: شورای همکاری باید بداند که درخواست‌های غیر قابل قبول، ایراد اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار مکررات نخ‌نما شده، راه حل مشکلات منطقه و این کشورها نبوده و منطقه نیازمند تغییر پارادایم از وابستگی بیرونی به تعامل سازنده درون‌منطقه‌ای و شمول‌گرایی به جای رویکرد حذفی است.
انتهای پیام/
جزایر سه‌گانه در خلیج فارس، متعلق به ایران است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار