خبر/

سند آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای به امضا رسید

1400/06/26 - 15:07 - کد خبر: 50971 نسخه چاپی

نصر: اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اسناد همکاری از جمله سند آغاز روند عضویت ایران در این سازمان را امضا کردند.

به گزارش نصر، خبرگزاری تاس روز جمعه در خبری فوری اعلام کرد که شرکت کنندگان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، بیانیه پایانی این اجلاس را امضا کردند که در آن به آغاز مراحل پذیرفتن ایران در سازمان شانگهای اشاره شده است. 
آیت الله دکتر ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در جریان سخنرانی در این سازمان ضمن تشکر از اعضای سازمان همکاری شانگهای برای عضویت دائمی ایران در این سازمان تصریح کرد: امیدوارم سازمان شانگهای در ادامه مسیر بالنده خود را که موفق شده در مدت کوتاه جایگاه منطقه ای و بین المللی ممتازی را کسب کند، تداوم بخشد. 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو همیشه از مشارکت تمام عیار ایران در این سازمان حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: روسیه از تصمیم برای آغاز مراحل پذیرفتن ایران به عنوان عضو سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند زیرا همواره خواهان مشارکت کامل این کشور در سازمان شانگهای بوده است.
 شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در نشست سازمان شانگهای در تاجیکستان گفت که در نشست امروز، ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.
نارندرا مودی نخست وزیر هند هم روز جمعه در جریان سخنرانی مجازی خود در بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت.
انتهای پیام/
سند آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای به امضا رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار