سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

امضاهای طلایی مانع جدی افزایش تولید است

1400/06/26 - 13:01 - کد خبر: 50963 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: وجود امضاهای طلایی، مانع جدی و اصلی افزایش تولید در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی است.

به گزارش نصر، احمد موقری در جلسه‌ی بررسی وظایف قانونی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و سایر وظایف محوله اظهار کرد: هر گونه افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است و باید همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به این سمت بروند.
وی با تأکید به احیای حقوق عامه و رفع تعارض منافع موجود، هر چیزی که منافع عمومی جامعه را در معرض تضییع، تعدّی، تفریط و آسیب قرار دهد را از مصادیق حقوق عامه دانست و با اشاره به تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای دستورالعمل‌ها و اعطای تسهیلات و امتیازات در راستای تسهیل روند تولید و توزیع و رفع نیازمندی‌های مردم، یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه را وجود تعارض در قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و اجرای این قوانین توسط متصدیان و مأمورین و مسئولین دولتی عنوان کرد.
موقری گفت: تعارض منافع در مسائل پولی و بانکی، مالیاتی، واردات و صادرات و موضوع سلامت شهر و شهرسازی برجسته تر بوده و با توجه به بررسی‌های انجام شده در دستگاه قضایی، تولید جوجه‌نژاد ایرانی(آرین) و موانع آن از مصادیق چنین تعارض منافعی است.
وی یادآور شد: جهاد کشاورزی به تولید کننده بیش از چهاربار در سال، اجازه‌ی جوجه‌ریزی نمی‌دهد که علل این امر باید مشخص شود چرا که افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور ضرورت دارد.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از جمله مهمترین مشکلات نژاد آرین، ضریب تبدیل پایین و عدم وزن‌گیری مناسب پس از ۴۰ روز و کیفیت پایین لاشه‌ی مرغ این نژاد نسبت به رقبای خارجی است که برطرف کردن مشکلات نژاد آرین جزو بسیار تاکید می‌شود.
جاوید بهروزین اظهار کرد: حمایت‌های دولتی تولید مرغ آرین شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین، تأمین نهاده‌های دامی به صورت مستقیم توسط شرکت پشتیبانی، حذف عوارض صادراتی و تخفیف حق بیمه است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت گوشت و مرغ بوده و تعارض منافع موجود در این خصوص باعث می‌شود که عده معدودی اقدام به واردات این اقلام کرده و به دلخواه خود اقدام به توزیع کنند که برای رفع راهکارهای تعارض منافع و به منظور جلوگیری از امضاهای طلایی، باید پیشنهادات استان به مرکز ارائه شود.
انتهای پیام/
امضاهای طلایی مانع جدی افزایش تولید است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار