معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد

1400/06/24 - 22:28 - کد خبر: 50916 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه گردشگری فرهنگی استان در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام‌زاده روز چهارشنبه در مراسم گلباران مقبره استاد «محمدحسین شهریار» با اشاره به جایگاه ویژه مقبره‌الشعرا به عنوان محل دفن ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب نامی کشور، افزود: این مکان علاوه بر جمعی از شاعران و ادیبان نامی کشور و آذربایجان، شهریار ایران را در آغوش خود جای‌ داده و از جمله مهم‌ترین اماکن فرهنگی استان و کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه این مکان سالانه دوستداران ادبیات را گردهم می‌آورد و به‌ عنوان یکی از اماکن اصلی موردنظر گردشگران شناخته‌ شده، اظهار داشت: با توجه به جایگاه والای شهریار در حوزه ادب و عرفان و نقش آثار ارزشمند او در ارتقای جایگاه ادبیات کشور، بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ در توسعه گردشگری فرهنگی استان ضروری است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در همین راستا این اداره‌کل در تلاش است تا با معرفی جامع آثار این استاد والامقام به دوستداران و علاقه‌مندان حوزه شعر و ادبیات، حوزه گردشگری فرهنگی استان را رونق دهد.
بایرام‌زاده ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا با معرفی جامع و گسترده ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی، گام‌های موثری در توسعه این بخش مهم از گردشگری استان بردارد بنابراین مقبره‌الشعرا و آثار ارزشمند استاد شهریار از مهم‌ترین آثاری است که باید با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این مراسم و در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی و سی و سومین سالگرد درگذشت استاد شهریار، مقبره محمدحسین بهجت تبریزی توسط معاونان، مسوولان و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان گلباران شد.
 ۲۷ شهریور؛ سالروز فوت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.
استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/
گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی توسعه می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار