مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز:

تابلوهای اصناف و مشاغل در سطح تبریز ساماندهی می‌شود

1400/06/24 - 21:39 - کد خبر: 50913 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: در راستای استانداردسازی و رفع اختلال‌های بصری، تابلوهای اصناف و مشاغل در سطح این شهر ساماندهی می‌شود.

به گزارش نصر، داریوش نوین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تابلوهای تبلیغاتی بخش مهمی از عناصر شهری است، افزود: این تابلوها باید بر اساس مدل‌های استاندارد تهیه و نصب شود تا علاوه بر عدم ایجاد اغتشاش بصری در فضاهای عمومی شهر، حقوق دیگر شهروندان نیز حفظ شود.
وی اظهار داشت: تعدادی از اصناف و کسبه به نصب تابلو با ابعاد نامتعارف و به‌ صورت ناایمن اقدام کرده یا از سازه‌های غیراستاندارد در تهیه تابلوها استفاده کرده‌اند که لازم است این موارد بر اساس قانون رفع شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با بیان اینکه در اجرای این طرح طی مرحله اول به صورت شفاهی از صاحب صنف برای جمع‌آوری این تابلوها درخواست می‌شود، بیان کرد: در صورت بی‌توجه از سوی صنف مذکور، در مرحله بعدی این درخواست با ارسال اخطاریه کتبی انجام، و اگر از سوی مالک اقدامی انجام نشود، واحد تبلیغات شهری سازمان وادر عمل می‌شود.
«نوین» ادامه داد: تابلوهای دارای ابعاد نامتعارف یا تابلوهای ناایمن، از نظر قانون‌گذار تابلوهای غیرمجاز معرفی و مشمول طرح جمع‌آوری می‌شود و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با حکم دادستانی و با حضور عوامل انتظامی اجرای آن را در سطح شهر آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این تابلوها علاوه بر ایجاد ناهنجاری‌های بصری در فضاهای عمومی شهر، موجب بروز خطر برای شهروندان می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهروندان و مشارکت آنان در امور مربوط به ساماندهی این تابلوها، سیمای عمومی شهر از آرامش و نظم بصری برخوردار شود.
کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/
تابلوهای اصناف و مشاغل در سطح تبریز ساماندهی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار