خبر/

مقبره استاد شهریار و ۴۰۰ شاعر و ادیب نامی کشور در تبریز گلباران می‌شود

1400/06/24 - 21:19 - کد خبر: 50912 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی و گرامیداشت سالروز وفات استاد محمدحسین شهریار، مقبره این شاعر و ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب مدفون در مقبره‌الشعرای تبریز گلباران می‌شود.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین مناسب مدیران دستگاه‌های دولتی، نهادهای فرهنگی و هنری و اهالی فرهنگ و هنر استان از امروز تا روز شنبه ۲۷ شهریور با حضور در مقبره‌الشعرا، به گلباران مقبره استاد شهریار و سایر شاعران، عارفان و ادیبان آرمیده در این مکان اقدام خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر مقبره استاد شهریار، مدفن ۴۰۰ شاعر و عارف نامی ایران توسط ادارات و نهادهای مختلفی مانند ادارات‌کل میراث فرهنگی، امور کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی استان و حوزه هنری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خانه مطبوعات، شهرداری منطقه یک، بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان و معاونت فرهنگی شهرداری تبریز گلباران می‌شود.
«ناظمی» با بیان اینکه آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی نیز روز جمعه بیست و ششم شهریور ماه جاری در محوطه سنگفرش مقبره‌الشعرا برگزار می‌شود، ادامه داد: روز بیست و هفتم شهریور نیز مقبره استاد شهریار با حضور مسوولان و شخصیت‌های کشوری و استانی گلباران می‌شود.
 ۲۷ شهریور؛ سالروز فوت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.
استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/
مقبره استاد شهریار و ۴۰۰ شاعر و ادیب نامی کشور در تبریز گلباران می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار