نارضایتی رانندگان ایرانی حامل بار به ارمنستان و اطلاعیه گمرک جمهوری آذربایجان

1400/06/24 - 15:02 - کد خبر: 50898 نسخه چاپی

نصر: در روزهای اخیر در برخی رسانه ها گزارش هایی از نارضایتی رانندگان ایرانی حامل بار به ارمنستان، به دریافت عوارض گمرکی و توقف آن ها هنگام بازگشت از منطقه قره باغ در جاده «گروس - قافان» در بخش روستای «عیوضلی» شهرستان آزاد شده «قبادلی» جمهوری آذربایجان، منتشر شد.

در گزارشی که در رسانه های ارمنستان منتشر شد یکی از رانندگان می گوید: ما بارمان را به ارمنستان آورده ایم. هنگام ورود به ارمنستان در گمرک ١٨۵ هزار درام پرداخت کرده ایم. اگر دوباره آذربایجان هم مبلغی از ما دریافت کند این موضوع قابل قبول نیست.
یکی دیگر از رانندگان هم می گوید: در اینجا غذا و امکانات رفاهی وجود ندارد، ۵ روز است که ما رانندگان بلاتکلیف مانده ایم.
به دنبال انتشار این گزارش ها در رسانه ها، کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان با صدور اطلاعیه ای موضوع دریافت عوارض گمرکی از کامیون های ایرانی را تشریح کرد.
در گزارش کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان آمده است: طبق قانون مالیات از خودروهای کشورهای خارجی در حین ورود به خاک جمهوری آذربایجان و هنگام خروج  از این کشور، عوارض جاده‌ای دریافت می‌شود. بنا به این قانون خودروهای خارجی علاوه بر عوارض جاده‌ای، باید عوارض صدور مجوز تنظیم حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی نیز  پرداخت کنند و در حال حاضر نهادهای گمرکی در راستای تامین مفاد مربوطه این قانون در سراسر کشور، اقدام می‌کنند.
بنا به گزارش رسانه‌ها، رانندگان کامیون های ایرانی در رابطه با حرکت بدون مجوز در خاک جمهوری آذربایجان یکصد دلار جریمه می‌شوند.
انتهای پیام/
نارضایتی رانندگان ایرانی حامل بار به ارمنستان و اطلاعیه گمرک جمهوری آذربایجان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار