معاون وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس باعث کم تحرکی و افسردگی دانش آموزان شده‌است

1400/06/24 - 16:52 - کد خبر: 50896 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس‌های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنیم.

به گزارش نصر، شاپور محمدزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش اظهار داشت: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توام با آرامش و نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.
وی افزود: بعد از ۲ سال تعطیلی حضور دانش آموزان به مدرسه خیلی سخت است و در کنار تامین مقدمات در مدارس و رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل باید اقناع سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل ها آغاز کنیم.

کلاس حضوری بهترین آموزش است
محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی ۲ ساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را هدر داد و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان خود بودیم.
وی تصریح کرد: بعد از هر بحرانی باید آخرین مکانی که تعطیل شود مدارس و اولین جایی که باز شود نیز مدرسه باشد و ما از تعطیلی کلاس ها در این ایام به شدت آسیب دیده ایم.
وی گفت: به دلیل تعطیلی مدارس، دانش آموزان ما روزانه ۵۰ هزار گام کمتر برداشته اند و چاق شده اند و ما باید مدارس را باز کنیم تا یادگیری اجتماعی و عاطفی در مدارس دوباره شکل گرفته و مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی یادآور شد: بهترین سیستم آموزش فقط حضوری است و هیچ روشی نمی تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب حتما مدارس بازگشایی شده و کلاس ها حضوری باشد.
محمدزاده ادامه داد: تعطیلی مدارس و حضور کودکان در خانه برای والدین شاغل هم مشکل ساز شده و باید پیامدهای ناشی از این وضعیت را بتوانیم برطرف کنیم.
وی اظهارداشت: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده ها دراین زمینه برطرف شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس  ۱۸۰کشور جهان بازگشایی شده و در ۳۰ کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دانش آموز تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴ میلیون نفر از تحصیل بازماندند.
انتهای پیام/
 تعطیلی مدارس باعث کم تحرکی و افسردگی دانش آموزان شده‌است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار