مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

امسال ۶۳ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است

1400/06/23 - 15:17 - کد خبر: 50860 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماه گذشته سالجاری ۶۳ میلیارد تومان هزینه بستری و درمان ۱۶ هزار بیمار کرونایی در استان پرداخت شده است.

به گزارش نصر، وحید مجیدی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی اظهار کرد: این رقم در سال گذشته با حدود ۲۴ هزار بیمار کروناییف حدود ۸۷ میلیارد تومان بود.
وی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان شرقی را چهار هزار و ۱۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۳ میلیارد تومان برای درمان این افراد هزینه شده و در سال گذشته نیز ۵۹ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و استقبال خوب از این طرح در سطح کشور و استان،  خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۷ درصد نسخ بخش خصوصی و ۶۰ درصد نسخ بخش دانشگاهی به صورت الکترونیک صادر می شود.
مجیدی با بیان اینکه تا پایان آذر صدور نسخ کاغذی حذف می شود، خاطرنشان کرد: از اجرای این طرح ۳۳۰ هزار نسخه و سند پزشکی به دست ما رسیده است که حدود ۹۰ هزار آن کاغذی و بقیه در حدود ۷۰ درصد به صورت تمام الکترونیک می باشد ضمن اینکه با اجرای این طرح حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی شده است.
وی با اشاره به اجرای سیستم ارجاع (پزشک خانواده) گفت: براساس قانون ۴۴۰ هزار نفر افراد فاقد دفترچه بیمه از سال ۱۳۹۳ به صورت رایگان بیمه شده اند که این افراد فقط از مراکز درمانی دولتی خدمات دریافت می کنند و برای حمایت از این افراد سیستم پزشک خانواده اجرا می شود.
مجیدی با بیان اینکه از زمان ابلاغ سیستم پزشک خانواده تا کنون ۱۵۰ پزشک عمومی در استان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: برای هر پزشک ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بیمار اختصاص می یابد و در صورت دوشیفته بودن این رقم تا یک هزار و ۵۰۰ نفر ارتقا می یابد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت در قبال هر بیمار هفت هزار و ۵۰۰ تومان سرانه به پزشک عمومی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز به پزشک متخصص می دهد.
مجیدی در خصوص آخرین وضعیت داروهای کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا تمام داروهای مورد تایید ستاد در تعهد بیمه سلامت نیز است و آخرین داروی بیماران کرونایی داروی رمدسیویر با قیمت ۷۷۰ هزار تومان است که با فرانشیز ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/
امسال ۶۳ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار