رئیس بیمارستان منطقه ای ارتش خبر داد؛

آغاز به کار مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در بیمارستان ارتش/ ارتش از هیچ اقدامی برای کمک به مدیریت بیماری کرونا دریغ نمی کند

1400/06/22 - 23:37 - کد خبر: 50829 نسخه چاپی

نصر: رئیس بیمارستان منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز از آغاز به کار مرکز واکسیناسیون عمومی بیمارستان ارتش خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ پزشک ساسان محسنی با اعلام این خبر، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای شعار راستین ارتش فدای ملت، با توجه به شیوع کرونا در 19 ماه اخیر و طغیان اخیر ویروس در هفته های گذشته، مطابق فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر آماده باش نیروهای مسلح به خصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمام ظرفیت بیمارستان امام علی (ع) ارتش با بروزرسانی تجهیزات خود در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.
 
وی گفت: ارتش بر مبنای اصول سه گانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (ولایت محوری، عدالت محوری و سایسته سالاری) طرح های 30 گانه لبیک یا امام خامنه ای را آماده کرده و اجرایی می کند. مطابق فرمان مقام معظم رهبری، بیمارستان ارتش بلافاصله پای کار آمده با آماده سازی تجهیزات بیمارستانی و تهیه و دپوی داروی های درمان کرونا با تمام ظرفیت خود در خدمت مردم عزیز قرار گرفته است.
 
محسنی افزود: همچنین نیروی زمینی ارتش 28 بیمارستان خود را در سراسر کشور در اختیار درمان بیماران کرونایی قرار داده است و علاوه بر آن مراکز مختلف بیمارستان های ثابت تنفسی و صحرایی را برای کنترل بیماری کووید-19 در اختیار ملت شریف ایران قرار داده است که 12 هزار نیروی متخصص کادر درمانی و 5 گردان بهداشت و درمان ارتش در این مراکز مشغول ارائه خدمت به ملت شرف ایران هستند.
 
وی ادامه داد: در راستای اقدامات مردم یاری ارتش، مرکز واکسیناسیون عمومی بیمارستان ارتش علیه بیماری کووید-19 از هفتم شهریور ماه آغاز به کار کرده است و در نوبت صبح و عصر و به صورت یکسره با ظرفیت تزریق یک هزار دوز در روز فعالیت می کند که با درخواست ستاد کرونا قابلیت افزایش تزریق 5 هزار دوز در روز را هم دارد.
 
رئیس بیمارستان ارتش گفت: پیش بینی یک مرکز واکسیانسیون خودرویی هم انجام شده است و در صورت درخواست ستاد کرونا خواهیم توانست در کمترین زمان آن را راه اندازی کنیم.
 
محسنی گفت: اکنون دو مرکز نقاهتگاهی مخصوص بیماران کرونایی در تبریز فعال است و دو مرکز هم به صورت آماده هستند تا در صورت نیاز در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرند.
 
وی با اشاره به ساخت بیمارستان های ثابت تنفسی در نقاط مختلف کشور توسط ارتش، افزود: با توجه به وجود مراکز درمانی مختلف ارتش و وجود بیمارستان های تبریز و مراغه، تا کنون درخواستی در خصوص ایجاد بیمارستان تنفسی از سوی مسئولان استان به ارتش واصل نشده است، اما مردم عزیز بدانند ارتش با همه توان و ظرفیت خود برای کمک به مدیریت بیماری کرونا پای کار است و با حداکثر توان و استعداد خود به نیازمندی های بهداشتی و درمانی مردم در دوره شیوع ویروس کرونا پاسخ خواهد داد.
 
دکتر محسنی در پایان گفت: از مردم عزیز خواهش می کنم تا تکمیل فرایند واکسیناسیون همگانی همچنان بهداشت شخصی و فاصله های فیزیکی را رعایت کنند تا با کمترین خسارت ها بتوانیم از این بیماری را مهار کنیم و امیدوارم با همت همگانی بتوانیم جلوی پیک های بعدی کرونا را بگیریم.
 
انتهای پیام/
آغاز به کار مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در بیمارستان ارتش/ ارتش از هیچ اقدامی برای کمک به مدیریت بیماری کرونا دریغ نمی کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار