خبر/

آموزش احیای قلبی در نمایشگاه کتاب تبریز

1398/08/07 - 00:07 - کد خبر: 5079 نسخه چاپی

نصر: امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تبریز، اموزش فوریت های پزشکی برای شهروندان صورت گرفت.

به گزارش نصر، "فیروز حسن زاده" مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل بالای نمایشگاه کتاب و اینکه اکثرا شاهد حضور قشر مختلف مردم از جمله جوانان و دانشجویان بودیم، بهترین فرصت بود تا از حضور همگانی استفاده کنیم و غرفه ماساژ قلبی را راه اندازی کنیم و در کنار آن روزانه برای ۲۵۰ ـ ۳۰۰ نفر در عرض یک ربع الی بیست دقیقه آموزش صورت گرفت.

حسن زاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه اکثر ایست های قلبی خارج از بیمارستان اتفاق می افتد و افراد حاضر در کنار بیمار قادر به انجام اقداماتی نیستند، پس میزان موفقیت اورژانس می تواند پس از رسیدن به محل حادثه کم باشد. بنابراین اگر حاضرین در صحنه آموزش دیده باشند احتمال برگشت فرد به زندگی تا ۲ ـ ۳ برابر افزایش پیدا می کند.
مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ در رابطه با تاخیر اورژانس در رسیدن به بالین بیمار افزود: میانگین رسیدن اورژانس به بالین بیمار در تبریز ۱۰ -۱۲ دقیقه است ولی از طرفی بعد از ایست قلبی, مغز ۵ دقیقه برای تحمل اکسیژن زمان لازم دارد و پس از ۵ دقیقه مرگ مغزی صورت می گیرد. بنابراین این آموزش ها بسیار حیاتی خواهند بود که امیدواریم این خود امدادی را در بین مردم ترویج دهیم.

انتهای پیام/

آموزش احیای قلبی در نمایشگاه کتاب تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار