مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان؛

ساخت یک‌هزار و ۴۰۵ واحد مسکن محرومان در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1400/06/22 - 11:09 - کد خبر: 50777 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساخت یک‌هزار و ۴۰۵ واحد مسکن محرومان در روستاهای استان آغاز شد.

به گزارش نصر، حافظ باباپور، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این واحدها در راستای انعقاد تفاهمنامه بین این بنیاد، سازمان برنامه و بودجه و استانداری آذربایجان شرقی در قالب ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان احداث می شود.
وی اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۳۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان پرداخت می شود. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای احداث این واحدها ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۹۰ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض نسبت به پیشرفت فیزیکی واحدها به حساب متقاضیان واریز می شود.
باباپور، با اشاره به اینکه ۴۲۰ واحد مسکن محرومان در استان اجرا و تمام شده است، ادامه داد: تاکنون پی کنی یک هزار و ۴۰۵ واحد، اجرای فونداسیون یک هزار و ۳۰۰ واحد، اجرای ستون ۷۰۰ واحد و اجرای سقف ۵۵۰ واحد انجام شده است.
وی یادآوری کرد: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.
باباپور، با تاکید بر رعایت اصول فنی و مهندسی به منظور افزایش کیفیت ساخت و سازها بر اساس استانداردهای لازم در ساخت این واحدها، ادامه داد: برای افزایش مقاومت این واحدها در ساخت آن ها از مصالح بادوام استفاده می شود.
انتهای پیام/
ساخت یک‌هزار و ۴۰۵ واحد مسکن محرومان در آذربایجان‌شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار