خبر/

فراخوان همه افراد بالای ۱۸ سال استان اردبیل برای واکسیناسیون کرونا

1400/06/22 - 10:52 - کد خبر: 50770 نسخه چاپی

نصر: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل طی فراخوانی رسمی از همه اهالی بالای ۱۸ سال استان اردبیل خواست تا برای دریافت واکسن کرونا، به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی مراجعه کنند.

به گزارش نصر، در فراخوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام شده است که در ادامه روند واکسیناسیون همگانی علیه بیماری کووید.۱۹، همه افراد ۱۸ سال به بالا شامل همه متولدین سال ۱۳۸۲ و پایین‌تر در این استان می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به تامین واکسن کرونا به تعداد زیاد اعلام کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون، همه افراد متولد سال ۱۳۸۲ و قبل مشمول دریافت واکسن هستند و باید برای جلوگیری از ابتلا و کاهش آمار بستری و فوتی مبتلایان کرونا واکسینه شوند.
دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و هنگام مراجعه به این مراکز پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
وی افزود: انجام واکسیناسیون با سرعت بیشتر و پوشش همه افراد جامعه، گامی موثر در کاهش شیوع و افزایش پوشش ایمن‌سازی جمعیت محسوب می‌شود و این هدف مهم با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: طرح واکسیناسیون در این استان از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۲۸ هزار و ۱۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.
وی افزود: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۷۲۶ دُز واکسن نوبت اول و ۱۷۴ هزار و ۴۳۸ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.
دکتر حبیب‌زاده با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا یک ماه آینده، تمام گروه‌های سنی و شغلی واکسینه شوند.
وی با بیان این که دریافت واکسن را به معنای مصونیت کامل در برابر کرونا نیست، تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
به گزارش ایرنا، روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل که از چند روز قبل شروع شده، همچنان ادامه دارد به طوری که با کاهش چشمگیر شمار مبتلایان جدید و افراد بستری همزمان، امیدواری برای مهار موج پنجم شیوع کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.
براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با تداوم این وضعیت، آمار مجموع افراد بستری مبتلایان کووید.۱۹ در این استان طی شبانه روز گذشته به ۵۵۸ نفر کاهش یافته که ۳۳۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.
براساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان جدید کووید.۱۹ نیز به ۸۹ نفر در شبانه روز گذشته تنزل کرده که ۱۰۰ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در سه هفته پیش است.
دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین اعلام کرد که هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
فراخوان همه افراد بالای ۱۸ سال استان اردبیل برای واکسیناسیون کرونا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار