خبر/

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی

1400/06/22 - 09:26 - کد خبر: 50762 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: امسال حدود ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط این کمیته برای مددجویان زیر پوشش ایجاد شده است.

به گزارش نصر، محمد کلامی در آیین آغاز توزیع ۱۴۰۰ بسته معیشتی مددجویان کمیته امداد مراغه افزود: خیران این استان نقش مهم و اساسی در ایجاد این فرصت های شغلی داشته اند.
وی ادامه داد: در این راستا، در چهار سال اخیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی موفق شده رتبه برتر ایجاد فرصت های شغلی بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان این استان را کسب کند.
وی  با اشاره به نقش سازنده خیران در کمک های مردمی برای حمایت از نیازمندان اضافه کرد: نقش خیران و نهادهای حمایتی معطوف به نیازمندان نبوده، بلکه آنها سهم بسزایی در تامین امنیت، نظم، فرهنگ، اقتصاد و معیشت کل جامعه داشته و از این رو باید از خیران و مراکز نیکوکاری تجلیل کرد. 
وی با بیان اینکه ماهیانه حدود ۳۵ میلیارد تومان توسط کمیته امداد به مددجویان در این استان کمک می شود گفت: ۸۰ درصد از این بودجه حمایتی، بودجه ای مردمی است.
وی افزود: هم اکنون نیز ۲۵ هزار دانش و دانشجو زیر پوشش این نهاد در آذربایجان شرقی هستند که اگر  کمک خیران نبود، شاهد افت تحصیلی این جوانان و نوجوانان بودیم.
توزیع ۱۴۰۰ بسته معیشتی به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس در مراغه
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین گفت: در راستای کمک به خانواده های نیازمند این شهرستان،یک هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس مراغه جمع آوری و توزیع می شود.
سید علی موسوی افزود: این بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی ویژه خانواده های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد بوده که توسط خیران این شهرستان تامین شده است.
وی اضافه کرد: توزیع کمک های مردمی بین خانواده های نیازمند در این شهرستان به عنوان حرکتی خیرخواهانه از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا در این شهرستان ادامه دارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز گفت: بسته های معیشتی جمع آوری شده در قالب طرح اطعام و احسان حسینی با حمایت خیران تامین شده و توسط مددکاران این کمیته بین خانواده های زیر پوشش این نهاد توزیع می شود.
ابراهیمی افزود: ارزش هر بسته از این سبدهای معیشتی حدود ۳۰۰ هزار تومان و در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی این کمیته بوده است.
مراغه از شهرهای پیشرو در کمک های خیریه است
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین گفت: این شهرستان حسینی همواره از شهرهای پیشرو آذربایجان شرقی و حتی کشور در جمع آوری کمک های خیریه است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: مردم و خیران نوع دوست با کمک های خود نقش مهمی در تامین نیازها و معیشت جامعه دارند و خدمات آنان جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و رهبری نهادهای حمایتی چون کمیته امداد به صورت گسترده از نیازمندان جامعه حمایت می کنند و این جای بسی خوشحالی است.
وی اضافه کرد: با وجود افزایش میزان مستمری و کمک های کمیته امداد و نهادهای حمایتی از خانواده های نیازمند، این کمک ها جوابگوی معیشت این اقشار آسیب پذیر و محروم نبوده و خیران نقش مهمی در کمک به آنان ایفا می کنند.
انتهای پیام/
ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار