استاندار آذربایجان شرقی:

صنعت نشر باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند

1400/06/21 - 21:09 - کد خبر: 50750 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با بهبود شرایط و حل مشکلات اقتصادی، توجه به کتاب در جامعه بیشتر شده و صنعت چاپ و نشر جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیأت‌ مدیره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی، تشکیل چنین انجمن‌هایی را گامی به سمت ساختارمند شدن جامعه دانست و گفت: تشکیل نهادهای صنفی و مدنی علاوه بر اینکه امکان تحلیل مسائل مختلف را فراهم می‌کند، مسیر پیگیری و حل مسائل و مشکلات را نیز هموارتر می‌سازد.
وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و نشر در تعالی فرهنگی جامعه، گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، اقلام فرهنگی جایگاه مناسبی در سبد مصرفی خانوار ایرانی ندارند که این موضوع در شرایط گذار، طبیعی است، اما نباید به عادت تبدیل شود.
پورمحمدی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی از شاخص‌های یک جامعه توسعه‌ یافته است، افزود: تشکیل نهادهای مدنی و صنفی در حوزه فرهنگ نویدبخش است.
وی همچنین از پیشنهاد حضور نمایندگان حوزه فرهنگ و هنر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استقبال کرد و گفت: این موضوع را به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بخش خصوصی هم خواست تا در انتشار گزارش‌های عملکردها و شاخص‌ها، از ظرفیت انجمن ناشران استان استفاده کنند.
رئیس انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۵۰ ناشر فعال در استان فعالیت می‌کنند، گفت: انجمن ناشران استان به عنوان اولین تشکل صنفی حوزه چاپ و نشر کشور در اواخر سال ۱۳۹۹ تشکیل شد.
هادی ابراهیمی سنائی همچنین به برخی از مسائل و مشکلات حوزه چاپ و نشر از جمله افزایش قیمت کاغذ، عدم سیاست‌گذاری منسجم در حوزه کتاب و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با ناشران برای انتشار گزارش‌های عملکرد اشاره کرد.
انتهای پیام/
صنعت نشر باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار