دکتر حق دوست در گفتگو با «نصر» تاکید کرد:

هر گونه علایم سرماخوردگی قطعاً کروناست/به نتیجه منفی تست کرونا اعتمادی نیست

1400/06/21 - 17:56 - کد خبر: 50739 نسخه چاپی

نصر: متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: برخی افراد با تفکراتی مانند عرق کردن و در مقابل کولر قرار گرفتن، زکام شدن، سرماخوردگی ساده و حساسیت و... سعی در انکار کرونا دارند.

به گزارش نصر، دکتر"مهدی حق دوست" در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: سرماخوردگی توام با اسهال، تعریق شدید و بدن درد نمی شود و  از طرفی این نوع تفکرات انکارآمیز در بین برخی افراد باعث می شود تا یک جوان 30 ساله در منزل بدون رعایت پروتکل های بهداشتی آزادانه بگردد و مابقی اهالی خانه را آلوده کند و بعد مدعی شود که فقط یک حساسیت ساده و یا سرماخوردگی کوچک بود و انتظار بروز چنین شرایطی را نداشتند.
وی با اشاره به اینکه بعضی افراد با انکار کردنشان عزیزانشان را از دست می دهند، افزود: هر نوع زکام، آبریزش بینی، عرق، بدن درد توام با اسهال قطعا و حتما کرونا است و نیازی به تست کرونا نیست و چاره آن در روزهای اول استفاده از ماسک و جدا کردن موقعیت مکانی از سایر اعضای خانواده است مثل اتاق نشینی.
این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه تست های کرونا قابل استناد نیستند، اظهار کرد: با وجود اینکه مردم از ترسشان هر دفعه 500 هزار تومان تست بینی انجام می دهند، باید در نظر داشته باشند که هفته اول 50 درصد تست بینی منفی است. این باعث می شود افرادی که علائم کرونا دارند با دیدن نتیجه منفی تست بینی، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، ماسک نزنند و سرکار با همکاران صبحانه بخورند، چون ادعا دارند که تستشان منفی بود و متاسفانه افراد زیادی را درگیر کرده اند.
دکتر حق دوست ادامه داد: در تست بینی که افراد کرونایی انجام می دهند، از هر ده نفر پنج نفرشان منفی است. باید هفته دوم تست بینی انجام داد؛ این در حالی است که تست منفی حجت نیست و افراد زیادی را فریب می زند.
وی با بیان اینکه چه کسانی باید روزهای اول درگیری به بیمارستان ها مراجعه کنند، افزود: افراد پیوندی، افراد دیابتی، خانم های باردار، افراد بالای 60 سال لازم است با مشاهده کوچکترین علائم در هفته اول به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت نظر باشد. این در حالی است که خطر جدی برای افراد زیر 20 سال وجود ندارد مگر اینکه بیماری زمینه ای چون سرطان داشته باشند.
انتهای پیام/
هر گونه علایم سرماخوردگی قطعاً کروناست/به نتیجه منفی تست کرونا اعتمادی نیست سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار