مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز؛

دوره توانمندسازی اساتید در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

1400/06/21 - 12:18 - کد خبر: 50707 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز گفت: دوره‌ توانمندسازی اساتید با موضوع «توانمندسازی روانشناختی اعضای هیات علمی در دوران کرونا» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، اصغر ایزدی جیران با اعلام این خبر، گفت: دوران کرونایی همه گروه‌های اجتماعی از جمله دانشگاهیان را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری همه‌گیر، به سرعت فضاهای اجتماعی‌ای که مبتنی بر روابط چهره به چهره بوده‌اند را زیر و رو کرد. کلاس‌های درس، سالن‌های سخنرانی، امتحانات، جلسات دفاع از رساله‌ها، جلسات گروه‌های آموزشی و به‌طور کلی اجتماع علمی دچار تحولات عمیقی شد. و مهم‌تر از این‌ها، احساسات و عواطف کنشگران اجتماعی‌ای که قبلا در روابط همکاری یا استاد- شاگردی بودند اکنون اشکال جدید و گاه آسیب‌شناختی‌ای به خود گرفته‌اند.
وی افزود: در وضعیت کنونی، اساتید دانشگاه همچون تمامی گروه‌های اجتماعی نیاز دارند تا نسبت به جنبه‌ها و پیامدهای مختلف دوران کرونایی آگاهی یافته و از توانایی‌های لازم جهت سازگاری مثبت در وضعیت جدید محیط‌های شغلی و خانوادگی خویش برخوردار گردند. بدین‌منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی به خاطر اهمیت پیامدهای اجتماعی و فرهنگی وضعیت جدید کرونایی در محیط دانشگاه، برای نخستین‌بار با مشارکت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی اقدام به برگزاری دوره‌ی توانمندسازی اعضای هیات علمی می‌کند. این موضوع مهم در جلسات متعدد «کارگروه علمی- مشورتی مسائل اجتماعی دانشگاه» مطرح شد و با اخذ نظرات جمعی اعضای کارگروه، مدیریت امور اجتماعی در صدد برگزاری دوره‌ای جهت ارتقای توانایی‌ها و ظرفیت‌های روانشناختی اساتید دانشگاه تبریز در مواجه با کرونا برآمد.
وی با اشاره به نحوه برگزاری این دوره گفت: با کسب مجوز از شورای دانشگاه جهت برگزاری دوره، و بنا بر تشخیص کارگروه، از چند تن از اساتید دانشگاه تبریز و دانشگاه تهران دعوت به‌عمل آمده است. کارگاه‌ها به ترتیب زمانی عبارت خواهند بود از کارگاه «استرس و راهکارهای مدیریت آن در شرایط کرونا» توسط دکتر جلیل باباپور، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه تبریز، کارگاه «تاب‌آوری روانشناختی در دوران کرونا» توسط دکتر شهرام واحدی، عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز، کارگاه «راهکارهای معنوی تعمیق آرامش در شرایط کرونایی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر نقدی، عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز، و کارگاه «مهارت‌های ارتباطی در شرایط خاص کرونا» توسط دکتر غلامعلی افروز، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه تهران.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز در خصوص نحوه ثبت نام اساتید دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: همگی کارگاه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد، اساتید محترم می‌توانند جهت ثبت نام مشخصات خود شامل «نام و نام خانوادگی و کد ملی» را به سامانه پیامکی مدیریت امور اجتماعی به شماره 500020408474 حداکثر تا 22 شهریور 1400 ارسال فرمایند. با توجه به تعداد ثبت نام‌کنندگان، زمان دقیق برگزاری دوره متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/
دوره توانمندسازی اساتید در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار