سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری؛

نرخ مصوب بلیت اربعین شامل ظرفیت خارج از ۳۰ هزار زائر نمی‌شود

1400/06/20 - 16:35 - کد خبر: 50660 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه هنوز پیش فروش بلیت‌های اربعین آغاز نشده‌ است و از 28 شهریورماه شروع خواهد شد، ادامه داد: تعهد سازمان برای 30 هزار نفر و ظرفیت اعلام شده از کشور عراق است که اعلام کرده امسال برای 30 هزار نفر ویزا صادر می‌کند و ایرلاین‌ها طبق قانون می‌توانند برای خارج از این ظرفیت و 30 هزار نفر بلیت با هر قیمت دیگری به فروش برسانند.

به گزارش نصر، محمد ذیبخش درباره گران فروشی بلیت‌ هواپیما به مقاصد عراق در ایام اربعین و فروش بلیت بالای 5 میلیون تومان، اظهار داشت: طبق قانون، سازمان هواپیمایی در فروش بلیت مسیرهای خارجی دخل و تصرفی ندارد اما در مورد پروازهای اربعین طبق سنوات گذشته، قیمت مصوب برای این اعلام می‌شود که جمع بندی و توافق سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواییمایی این بوده که مشتاقان زیارت امام حسین با یک قیمت مناسبی بتوانند بلیت تهیه و به زیارت بروند.
وی با بیان اینکه این قیمت اعلام شده برای شرکت‌های هواپیمایی حداقل سود را داشته که البته گاهی اوقات، برخی از ایرلاین‌ها سودی هم نداشتند، گفت: به هر حال سازمان هواپیمایی پیگیر این موضوع است که بلیت اربعین با قیمت مصوب به دست مردم و متقاضیان برسد به طوری که هم ایرلاین ها متضرر نشود و هم به نفع و صرفه مردم باشد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه هنوز پیش فروش بلیت‌های اربعین آغاز نشده‌ است و از 28 شهریورماه شروع خواهد شد، ادامه داد: تعهد سازمان برای 30 هزار نفر و ظرفیت اعلام شده از کشور عراق است که اعلام کرده امسال برای 30 هزار نفر ویزا صادر می‌کند و ایرلاین‌ها طبق قانون می‌توانند برای خارج از این ظرفیت و 30 هزار نفر بلیت با هر قیمت دیگری به فروش برسانند.
ذیبخش افزود: باید توجه داشته باشیم عده‌ای ویزای دائمی یا یک ساله و 6 ماهه را دارند که خارج ازاین ظرفیت اعلام شده هستند و مشمول بلیت با نرخ مصوب نمی شوند.
وی تاکید کرد: رقم مصوب شده فقط مربوط به بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر 1400 است که پروازهای اربعین انجام می‌شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه برای جابه‌جایی این 30 هزار نفر زوار، 400 سورتی پرواز در قالب 200 پرواز رفت و 200 پرواز برگشت انجام شود، گفت: هنوز مشخص نشده است که این 30 هزار زائر از کدام استان‌ها انتخاب می‌شوند و یا رویه انتخاب برای اعزام زوار چگونه خواهد بود که در این باره باید نهادهای متولی تصمیم‌گیری کنند.
ذیبخش تاکید کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده ، زوار اربعین حتما باید تست منفی کرونا داشته باشند.
انتهای پیام/
نرخ مصوب بلیت اربعین شامل ظرفیت خارج از ۳۰ هزار زائر نمی‌شود ایلنا - خبرگزاری کار ایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار