فرماندار تبریز؛

خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد

1400/06/20 - 15:20 - کد خبر: 50652 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز گفت: مردم باسمنج و مسئولین شهرستان از سال ۷۸ پیگیر بخش شدن این منطقه بودند.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج گفت: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی می‌باشد.
وی ضمن تبریک ارتقای جایگاه منطقه باسمنج به بخش باسمنج گفت: با حول ‌و قوه الهی، پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار محترم جناب آقای دکتر پورمحمدی و اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و همچنین پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این خصوص انجام گرفت و موضوع در هیأت وزیران به تصویب رسید.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: بخش باسمنج پنجاه و یک هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه من جمله ارتقای دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید، ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش، موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه بخش شدن باسمنج از سال ۱۳۷۸ از مطالبات مردم ‌و مسئولین بوده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق تحقق خواسته تاریخی مردم این منطقه بوده است و به یقین وجود بخشداری مستقل در این منطقه باعث حفظ هویت فرهنگی - تاریخی و نیز حفظ شناسنامه منطقه خواهد شد.
مهدوی با اشاره به برخی انتقادها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز افزود: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند، به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی ننمایند.
انتهای پیام/
خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار