خبر/

کارخانه تولید خوراک آبزیان در جلفا افتتاح شد

1400/06/20 - 10:34 - کد خبر: 50613 نسخه چاپی

نصر: کارخانه تولید خوراک آبزیان شهرستان جلفا توسط استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران استانی به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش نصر، این پروژه با اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی، شامل هفت میلیارد ریال سرمایه ثابت و چهار میلیارد ریال سرمایه در گردش به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و با ظرفیت تولید چهار هزار و ۸۰۰ تن در زمینی به وسعت سه هزار و ۳۲۰ مترمربع در شهر سیه رود شهرستان جلفا به مرحله بهره برداری رسید.
در این کارخانه مواد اولیه به صورت خام تهیه و پس از فرآوری و پخت در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات کاملا بهداشتی به صورت پرس پلت بسته بندی و عرضه می شوند و ظرفیت اشتغال زایی مستقیم ان ۱۶ نفر است.
قاسم جعفروند، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر سیه رود دارای منابع آبی فراوان است، گفت: جلفا با تولید ۲۹۷ تن ماهی سرد آبی در سال از شهرستان های پیشرو در حوزه شیلات و آبزیان در سطح استان محسوب می شود.
شهرستان ۱۰۰ هزار نفری جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در همسایگی جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.
انتهای پیام/
کارخانه تولید خوراک آبزیان در جلفا افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار