بابایی اقدم؛

تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است / ایستگاه‌های مترو تبریز مشکل تملک دارند

1400/06/19 - 14:12 - کد خبر: 50582 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه متاسفانه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است، گفت: امیدواریم با مجموعه قدم‌هایی که در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو برداشته می‌شود، شاهد اتفاقات خوب در شهرمان باشیم.

به گزارش نصر، فریدون بابایی‌اقدم امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری تبریز، اظهار داشت: از زحمات تمام فعالان سازمان قطار شهری که سال‌هاست به دور از چشم شهروندان و زیر زمین مشغول کار هستند، تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه متاسفانه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است، افزود: امیدواریم با مجموعه قدم‌هایی که در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو برداشته می‌شود، شاهد اتفاقات خوب در شهرمان باشیم.
بابایی‌‌اقدم با اشاره به جلسه ویژه روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر در خصوص قطار شهری گفت: در این جلسه که با حضور مدیران شرکت بهره‌برداری و سازمان قطار شهری برگزار شد، آخرین مشکلات و پیشرفت‌های پروژه اعلام و بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام گرفته در قطار شهری چون در زیر زمین است برای شهروندان قابل مشاهده نیست گفت: این حوزه یکی از حوزه‌هایی است که فعالیت ها دیده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در سال ۹۷ گزارشی از روند پیشرفت پروژه مترو تبریز ارائه شد که بر اساس آن ایستگاه‌ها حدود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما امروز ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بیش از ۸۰درصد پیشرفت کرده‌اند.
بابایی‌اقدم همچنین بازبینی معماری داخلی ایستگاه‌ها توسط کمیته‌ای تخصصی را یک اقدام ارزشمند برای احیا معماری اصیل ایرانی-اسلامی توصیف کرد.
او با بیان اینکه تاکید شورای ششم شهر تبریز تکمیل خط یک مترو تبریز است، یادآور شد: در بودجه امسال ۷۰۰۰میلیارد ریال برای مترو در نظر گرفته شده که اگرچه نوسانات اقتصادی کارمان را سخت‌تر می‌کند، اما ما اعضای شورا هر کمکی که از دست‌مان بر بیاید برای تکمیل هرچه زودتر خط یک انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه در برخی ایستگاه‌ها مشکلات تملکی وجود دارد، تصریح کرد: با همکاری شهردار سعی خواهیم‌ کرد تملکات انجام‌ شود و تا پایان سال‌جاری ایستگاه‌های باقیمانده خط یک نیز به صورت کامل تکمیلش شود.
این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات انجام‌گرفت در خطوط ۲ و ۳ قطار شهری تبریز، گفت: این خطوط نیز درحال اجرا هستند که با برخی نواقصات روبه رو هستند اما سعی خواهیم کرد این مشکلات نیز رفع شود.
بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد قطار شهری پای ثابت جلسات کمیسیون‌های تخصصی باشد تا انتظارات شهروندان به صورت کامل تحقق یابد.
انتهای پیام/
تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است / ایستگاه‌های مترو تبریز مشکل تملک دارند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار