نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

هیات مذهبی انقلابی، نه سیاست‌زده است نه سکولار/ شور و شعور در مقابل یکدیگر قرار ندارند

1400/06/19 - 13:18 - کد خبر: 50580 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هیات مذهبی انقلابی ، نه سیاست‌زده است نه سکولار، نه بی‌تفاوت به سیاست و مسائل روز است نه آلوده به اغراض سیاسی، بلکه تبیین‌کننده سیاست حسینی است که همان سیاست مدنظر قرآن است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در مراسم تجلیل از هیات‌های مذهبی نمونه تبریز، اظهار داشت: هیات‌های مذهبی ریشه در نهضت عاشورا دارند و ریشه‌های نهضت انقلاب اسلامی در عصر حاضر هستند.
وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی هستند، افزود: نقش بی‌بدیل هیات‌ها در بزرگداشت شعائر اسلامی به خصوص محرم و صفر بر کسی پوشیده نیست.
آل‌هاشم گفت: هیات‌ها کارکردی فراتر از یک تجمع دینی ساده دارند، آموزش، امداد و تبلیغ در حوزه دین و علاوه بر همه این کارکردها، کارکرد حقیقی هیات‌های مذهبی تقویت فکری و ذهنی جامعه است.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: شرایط قرمز کرونایی و موج پنجم شیوع ویروس کرونا باعث شد بیشتر مراسم دینی در مساجد، هیات‌ها و حسینیه‌ها در محرم امسال به صورت معمول سالیان قبل برگزار نشود، اما در عوض نقش اجتماعی این مراکز در عرصه مقابله با تبعات و پیامدهای کرونا بیشتر به چشم آمده است.
وی یادآور شد: یکی از فعالیت‌های هیات که از زمان شیوع کرونا بیشتر جلوه‌گر شده، حضور موثر در رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه و فعالیت‌های نیکوکاری و کمک به نیازمندان بوده است.
آل‌هاشم ادامه داد: غنای محتوای سخنرانی و مداحی جهت معرفت‌افزایی از ویژگی‌های هیات مطلوب جوان امروزی است.
وی متذکر شد: اشکی که بر اساس خرافات و داستان‌سرایی‌های بدون سند و بی‌محتوا جاری شود به عمق قلب نفوذ نمی‌کند و در نهایت به معرفتی نسبت به امام حسین (ع) و آرمان‌هایش نیز منجر نمی‌شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: شور در مقابل شعور یا شعور در مقابل شور قرار ندارند بلکه در پیوند با هم، عاطفه و منطق عزاداران را تقویت می‌کنند.
وی ادامه داد: هیات مذهبی انقلابی، نه سیاست‌زده است نه سکولار، نه بی‌تفاوت به سیاست و مسائل روز است نه آلوده به اغراض سیاسی، بلکه تبیین‌کننده سیاست حسینی است که همان سیاست مدنظر قرآن است.
انتهای پیام/
هیات مذهبی انقلابی، نه سیاست‌زده است نه سکولار/ شور و شعور در مقابل یکدیگر قرار ندارند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار