معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد

1400/06/18 - 18:04 - کد خبر: 50563 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بستری‌های کرونایی و سرپایی این ویروس در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد.

به گزارش نصر از مهر، عباسعلی درستی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها در استان بالا بوده و از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در حال عبور از پیک پنجم کرونا است و آمار بستری‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش واکسیناسیون کرونا در استان هستیم، افزود: روزانه ۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه می‌شوند و سرعت این کار افزایش یافته است.

درستی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از نظر واکسن کرونا نداریم، ادامه داد: از سه روز گذشته به شکل انبوه و به حد کافی واکسن کرونا تحویل گرفته‌ایم و در مراکز مختلف تزریق در استان واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونایی تنها راهکار کنونی برای کنترل بیماری است، گفت: روزانه حدود ۷۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و این روند مطلوب همچنان ادامه دارد.

درستی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان نیز گفت: دانشجویان با به همراه داشتن کارت دانشجویی می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.

انتهای پیام/
تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار