مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند؛

۵۶۰ تن سماق از باغ‌های هوراند برداشت می‌شود

1400/06/18 - 14:05 - کد خبر: 50545 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۶۰ تن سماق در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش نصر، احد طایری روز پنشجشنبه در یک گفتگوی خبری اظهار کرد: عملکرد این محصول ۸۰۰ کیلو در هکتار برآورد شده و پیش بینی می شود از کل باغات سماق شهرستان، بیش از ۵۶۰ تن محصول برداشت شود و عملیات برداشت شود که البته برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه می یابد.
وی ادامه داد: سماق در این شهرستان به وسعت کل ۷۰۰ هکتار وجود دارد که از این مقدار ۵۵۰ هکتار به صورت جنگلی و ۱۵۰ هکتار بصورت دست کاشت می باشد که از لحاظ کیفیت، رنگ و طعم در رتبه اول کشور قرار دارد، این سماق تولیدی در کارگاه های سماق کوبی موجود در منطقه که به پنج مورد افزایش یافته در شرایط بهداشتی فرآوری و بسته بندی می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند افزود: سماق به لحاظ ارزش غذایی و دارویی، یکی از محصولات منحصر به فرد شهرستان هوراند می باشد که این شهرستان را به پایتخت سماق استان و منطقه تبدیل کرده است.
طایری اضافه کرد: در سال های اخیر توسعه باغ های سماق با استفاده از روش کشت بافت و بذر، غیر از روش مرسوم پاجوش توسط کارشناسان این مدیریت در حال پیگیری می باشد تا اراضی شیبدار مستعد کشت سماق هر چه سریعتر به باغات سماق تبدیل شوند.
انتهای پیام/
۵۶۰ تن سماق از باغ‌های هوراند برداشت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار