امام جمعه تبریز؛

تولیدات علمی نشانه پویایی حوزه های علمیه است

1400/06/17 - 20:11 - کد خبر: 50501 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حجم انبوه تولیدات علمی طی سال ها اخیر نشانه ای آشکار از پویایی و نشاط حوزه های علمیه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان با اشاره به اینکه حوزه جای اندیشه‌های بزرگ، علم و اندیشه است که باید نیازهای امروز جامعه را پاسخ دهد، افزود: حجم عظیم تولیدات علمی حوزوی نشان دهنده نشاط و پویایی در حوزه‌های علمیه است و این مکان های مقدس جای پرورش انسان‌های بزرگ، مهذب و اخلاقی است که دارای جایگاه اجتماعی و مردمی می باشند.
وی اظهار داشت: حوزه های علمیه از گردنه‌های سختی در طول تاریخ عبور کرده و مراحل دشواری را پشت سر گذاشته است اما همواره علما و مراجع بزرگوار ما پایبند به رسالت الهی بوده و در این راه جانفشانی کرده و امروز حوزه را به دست ما و شما سپرده‌اند.
آل هاشم حوزه های علمیه را پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی دانست و ادامه داد: بر همین اساس حوزه های علمیه هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند.
وی اضافه کرد: آثار بزرگ فقهی، تفسیری، کلامی، فلسفی و اصولی در تاریخ فعالیت چندین ساله حوزه ها وجود دارد و حوزه های علمیه سراسر کشور همچنان جوشنده و در خدمت جامعه، اسلام و انقلاب اسلامی است.
آل هاشم با بیان اینکه حوزه علمیه تولید کننده انقلاب بزرگ جهانی بوده و ابتکار و خلاقیت علمی بسیاری را در ایران و جهان داشته است، یادآور شد: بزرگان و مراجع عظیم الشأن ما در برابر خون‌های پاک شهیدان احساس مسئولیت دارند و نسل جوان و پرشور انقلابی ما در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند که از برکات جامعه روحانیون است.
وی گفت: درس‌های ناظر به مسائل نو و جدید در مسائل اجتماعی و سیاسی در حوزه همواره با استقبال اساتید و طلاب همراه بوده است و ما حوزه‌ای بزرگ و جوشنده داریم و این مسیر باید بالندگی خود را همچنان طی کند.
آل هاشم با تاکید بر اینکه طلبه اگر با حفظ و قرائت و درک مفاهیم قرآن آشنا نباشد اشکالی در کار حوزه است ، افزود: انس با قرآن کریم طلبه را در موفقیت درسی و زندگی شخصی کمک می کند.
وی با یادآوری اینکه معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی به آموزه های قرآنی اهتمام ویژه داشته باشند، اظهار داشت: حوزه علمیه دارای اصالت، آداب، تاریخ و خدمات بزرگ در طول حیات خود است و علیرغم نیاز به بازسازی و بالندگی حوزه باید از اصالت و آداب آن صیانت کرد.
انتهای پیام/
تولیدات علمی نشانه پویایی حوزه های علمیه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار