رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

پلاک گذاری تراکتور شرط دریافت سهمیه سوخت است

1400/06/16 - 22:53 - کد خبر: 50432 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پلاک گذاری تراکتور شرط دریافت سهمیه سوخت است و باید کشاورزان به این نکته توجه کنند.

به گزارش نصر، اکبر فتحی عصر سه شنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به شرایط سخت سال گذشته به لحاظ وضعیت بحرانی ناشی از تحریم‌ها، حاکم بودن شرایط کرونایی و نیز قرارگیری در سال پایانی دولت قبلی به قدردانی از عملکرد همکاران در سال ۹۹ پرداخت و گفت: در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اعضای جلسه به اتفاق و در رأس آن استاندار آذربایجان شرقی با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان در طول سال ۱۳۹۹ به ارائه خدمات برتر پرداخته است این سازمان را به عنوان دستگاه برتر در ارائه خدمات برگزیده‌اند.
وی اظهار داشت: با توجه به حجم و گستردگی وظایف سازمان و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق همکاران لازم است نسبت به مستندسازی عملکرد سازمان در زیربخش های مختلف توجه جدی به عمل آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مجموعه گزارش عملکرد سال ۹۹ نشان می‌دهد که در صورتی که براساس شاخص‌های درست برنامه ریزی گردد می‌توان به خودارزیابی درستی نائل شد لذا باید از کلیات فاصله گرفته و با توجه به اسناد بالادستی، قانون برنامه، قانون بودجه سنواتی، برنامه‌های اقتصادمقاومتی و … نسبت به تعیین شاخص در برنامه‌های مدون جهت نیل به اهداف اقدام گردد چراکه با مشخص شدن اهداف می‌توان راه‌های رسیدن به آن را نیز تعیین نمود.
وی در این راستا به لزوم آسیب شناسی در روند اجرای برنامه‌ها اشاره و عنوان نمود: اگر دستیابی به برخی اهداف صددرصد محقق نگردید بایستی نسبت به بازرسی و اصلاح در روند امور اقدام نمائیم.
فتحی با اشاره به شاخص استفاده از نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی گفت: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در این ارتباط کارنامه قابل قبولی را داراست و در انتخاب پست‌های مدیریت پایه در مراکز جهادکشاورزی و مدیریت‌های جهادکشاورزی و خود بدنه سازمان تلاش شده است که از نیروهای جوان استفاده گردد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت برای پایین آوردن درصد خطای انجام امور سازمان گفت: درصد پایینی از کاستی‌های صورت گرفته می‌تواند بقیه عملکرد موجه سازمان را هم در افکار عمومی و هم ارزیابی خواص تحت الشعاع قرار می‌دهد لذا کنترل و نظارت برای کاهش درصد خطا ضروری است.

الکترونیکی شدن سیستم اداری مرتبط با امور اراضی کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با امور اراضی سازمان ضمن اشاره به لزوم برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی گفت: لازم است از ظرفیت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز حداکثر استفاده به عمل آید.
وی به لزوم برخورد جدی با افرادی که همراهی و همکاری لازم را در این ارتباط به عمل نمی‌آوردند اشاره و اعلام داشت: بایستی با همراهی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان در برخورد با اینگونه افراد که مرتکب ترک فعل شده‌اند اقدامات لازم صورت گیرد.
وی، الکترونیکی شدن سیستم اداری مرتبط با امور اراضی و استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود و یا جدید را راهکاری برای شفاف سازی امور و کاهش درصد تخلفات انسانی در این بخش دانست و به لزوم نظارت بیشتر بر این بخش تاکید کرد.
فتحی در مورد عملکرد مدیریت شیلات با مقایسه سال ۹۹ و ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیان داشت: لازم است با فعال شدن و استمرار حرکت رو به جلوی شیلات در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد قابل توجه در این بخش همانند سال گذشته باشیم.
وی در مورد عملکرد معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان نیز به بررسی میدانی دلایل کشتار دام مولد سنگین و سبک تاکید نمود و تداوم جدیت در هویت دار نمودن دام‌ها را برای بحث توزیع نهاده‌ها و در دست داشتن آمار دقیق دام ضروری دانست.

تأمین نقدینگی دامداران ضروری است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین آسیب شناسی شرایطی مانند شرایط بحرانی گوشت مرغ که در اواخر سال ۹۹ اتفاق افتاد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی آتی مورد تاکید قرار داد و راهکارهای ارائه شده و ورود تشکل‌هایی مانند اتحادیه مرغداران گوشتی و انجمن جوجه یک روزه را اقداماتی مؤثر و زیرساختی دانست که به تنظیم بازار کمک شایانی می‌کند.
وی در مورد عملکرد معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان اظهار داشت: نباید تنها به اعتبارات استانی یا ملی و توازن و … بسنده کرد بلکه باید ظرفیت قانون بودجه را مورد توجه قرار داد مانند ظرفیت تبصره ۵۶ و ۱۹ قانون بودجه که بخش‌های مختلف بالاخص بخش آب و خاک می‌تواند از آن در راستای تکمیل و اجرای پروژه‌ها استفاده نماید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با بحث خشکسالی ابراز داشت: این بحث می‌بایستی با جدیت پیگیری شود و تأمین نقدینگی دامداران صورت پذیرد زیرا عدم تأمین نقدینگی برای تأمین خوراک دام می‌تواند مشکل ساز گردد و همچنین پیگیری‌های لازم از صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت پرداخت غرامت بیمه انجام پذیرد.
فتحی با اشاره به برنامه‌های اعلامی وزیر جهادکشاورزی به لزوم احصاء شاخص‌ها و برنامه ریزی جهت تحقق اهداف اعلامی و تعیین تکلیف کلیه واحدهای اجرایی تاکید نمود.
وی در ارتباط با عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان اظهار نمود: توجه به آموزش مدیران باید با دقت پیگیری شود زیرا با توجه به پیشرفتهای علمی، نیازسنجی آموزشی در هر مرحله‌ای ضروری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد مسکن ملی نیز که در سه استان عملیاتی شده و مورد تاکید وزیر جدید جهاد کشاورزی نیز می‌باشد گفت: این امر باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با مدیریت آب وخاک به اولویت قراردادن پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت فرمانداران و شوراها در پروژه‌های دارای مشکلات اجتماعی اشاره نمود.
وی در ارتباط با صنایع تکمیلی نیز بر لزوم بررسی و نظارت بیشتر بر اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی نظیر بسته بندی بر اساس ظرفیت و میزان تولید اشاره نمود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به وظایف مدیریت تنظیم بازار، بر فعال بودن هر چه بیشتر در راستای تلاش برای تنظیم بازار به ویژه محصولات پروتئینی تاکید نمود.
فتحی در ارتباط با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با توجه به فرارسیدن موعد کشت پاییزه گفت: خوشبختانه با بازدیدهای میدانی صورت گرفته در این مجموعه تلاش در جهت رفع دغدغه موجود در مورد تأمین بذر در حال حل شدن می‌باشد.

۱۴ هزار تراکتور هنوز پلاک ندارند
وی به بحث سوخت اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه سوخت مشمول کالای قاچاق می‌باشد و برای تراکتورها کارت سوخت صادر می‌گردد و از ۴۰ هزار تراکتور موجود حدود ۱۴ هزار تراکتور هنوز پلاک گذاری نشده است، لازم است نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در راستای انجام به موقع پلاک گذاری اقدام گردد تا در آینده مشکلی از بابت تأمین سوخت متوجه ایشان نگردد.
وی با بیان اینکه شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون با هدف هویت بخشی و شناسنامه دار کردن ماشین آلات کشاورزی و جلوگیری از قاچاق سوخت است گفت: پلاک گذاری تراکتور؛ شرط دریافت سهمیه سوخت می‌باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر فراهم نمودن مقدمات کشت محصول کلزا تاکید و بر حرکت به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای تاکید نمود.
انتهای پیام/
پلاک گذاری تراکتور شرط دریافت سهمیه سوخت است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار