خبر/

صدور مجوز 10 هزار سقط جنین

1400/06/16 - 21:13 - کد خبر: 50430 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: سال گذشته از 12 هزار درخواست سقط جنین پس از بررسی‌های انجام‌شده حدود 10 هزار مورد مجوز سقط گرفتند.

به گزارش نصر، سقط جنین همواره در کشور اتفاق می افتد. بسیاری از سقط جنین ها اجباری و برخی سقط جنین ها نیز غیر اجباری هستند. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور توضیحاتی در مورد وضعیت سقط جنین در کشور ارائه کرد.

عباس مسجدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پزشک قانونی لرستان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد به لزوم استفاده از ظرفیت‌ نیروهای داخلی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر ما به جوانان و نخبگان احترام بگزاریم اتفاقات خوبی برای کشور رقم می‌زنند بنابراین باید توجه داشت که دیگران برای ما کاری انجام نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه "ما اهل تعامل و گفت‌وگو هستیم و اما امام خمینی(ره) به ما یاد داد به کسی باج ندهیم و زیر بار ظلم و زور نرویم" افزود: ما باید به ظرفیت‌های داخل اعتماد داشته باشیم بنابراین لازم است تلاش شود این امر مهم در زندگی مردم جاری شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: کیت ژنتیکی یکی از ابزارهای مورد نیاز آزمایشگاهی است که هفته گذشته توسط نخبگان ایرانی ساخته و رونمایی و نشان داده شد که اتکا به نیروهای داخل گره‌گشاست.
وی بالاترین نهضت را نهضت خدمت‌رسانی به مردم دانست و ابراز کرد: مراجعه‌کنندگان به سازمان پزشکی قانونی دردمند هستند و اگر با این نگرش به مردم نگاه کنیم به‌طور یقین به‌خاطر اینکه دردمند هستند و گرفتاری دارند با تکریم و عزت و در کمترین زمان این خدمت را برای آنها انجام می‌دهیم.
مسجدی آرانی با اشاره به اینکه قیمت دستگاه و مواد به‌دلیل تحریم‌ها 500 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: گرچه در بحث تحریم‌های ظالمانه در تهیه برخی موارد مشکلاتی ایجاد شد اما ان‌شاءالله خبرهای خوبی شنیده می‌شود و با تکیه بر توان نیروهای داخلی این مشکلات برطرف می‌شود.
وی با تأکید به اینکه اجرای عدالت مهمترین هدف دستگاه قضاست که پیگیری می‌شود اعلام کرد: سال 98، 2میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد که مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: در دستگاه قضایی هیچ‌کسی خلاف شرعی را انجام نمی‌دهد و کسی به‌دنبال عادی‌سازی سقط جنین نیست؛ سال گذشته از 12 هزار درخواست سقط جنین پس از بررسی‌های انجام‌شده حدود 10 هزار مورد مجوز سقط گرفتند اما نگرانی ما چیزی است که در تضاد با سیاست‌های جمعیتی است و آن سقط جنایی است.
وی عنوان کرد: همچنین گاهی اعلام می‌شود که آمار سقط 200 تا 600 هزار است که باید گفت به‌منظور جلوگیری از این موضوع اقداماتی انجام گرفته است و اقداماتی نیز در دستور کار قرار دارد تا یک سقط غیرشرعی اتفاق نیفتد.
مسجدی آرانی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به حوادثی که طی سالیان گذشته در شهریور ماه اتفاق افتاده است گفت: در شهریور ماه حوادثی از جمله آغاز جنگ تحمیلی، شهادت شهید رجایی و باهنر، کشته شدن هزار نفر در میدان ژاله در دوران ستم‌شاهی اتفاق افتاد که در هشت سال جنگ تحمیلی همه با هم دشمن را شکست دادند.
وی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت در همه ابعاد قضایی، آموزش، اقتصاد و توزیع منابع از مهمترین اهداف است تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در گام دوم انقلاب به این امر مهم توجه کنیم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از نظام مأیوس کند و باید گفت در این دولت جدید سه جلسه سه‌جانبه داشتیم و دشمن از این موضوع ناراحت و عصبانی است و امروز دشمن از اینکه نظام ما نظامی باشد که به مردم خدمت کند نگران است.
انتهای پیام/
صدور مجوز 10 هزار سقط جنین خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار