معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛

زیست‌پذیر بودن شهر، اولویت شورای شهر و شهرداری تبریز باشد

1400/06/16 - 14:55 - کد خبر: 50405 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که زیست‌پذیر بودن شهرها در ابعاد مختلف باید اولویت شوراها و شهرداری‌ها باشد، گفت: یکی از مولفه‌های زیست‌پذیر بودن، احساس امنیت شهروندان به هنگام تردد در شهر است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، اظهار کرد: انسان‌محوری یکی از مولفه‌های مهم و اساسی در شهرسازی است و با کارهای نمایشی و فانتزی نمی‌توان این موضوع را محقق کرد.
وی، به ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر تبریز اشاره کرد و گفت: دوچرخه‌سواری یکی از ظرفیت‌های حمل‌ونقل شهری است و اگر می‌خواهیم از این ظرفیت استفاده کنیم باید مسیر ویژه دوچرخه‌سواری ایجاد کنیم نه مسیری که نه ابتدا دارد و نه انتها. 
وی با بیان اینکه انجام هر کار بدون هدف موجب اتلاف هزینه می‌شود، افزود: مسیر مهرانه‌رود بستر بسیار مناسبی برای ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری با کمترین هزینه است که پیشنهاد آن را به شهرداری تبریز داده‌ایم.
رحمتی همچنین ایجاد پیاده‌راه‌های شهری را یکی از اقدامات ارزشمند در راستای انسان‌محوری در شهر دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد پیاده‌راه در خیابان جمهوری به تصویب شورای ترافیک استان رسیده و باید اجرا شود، اما به نظر می‌رسد اراده کافی برای اجرای آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: تجربه‌ی موفق ایجاد پیاده‌راه در یکی از خیابان‌های اصلی شهر میانه که با اقناع و جلب اعتماد مردم و جسارت و ابتکار شهرداری میانه انجام شد باید الگوی شهرداری تبریز باشد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  ضمن اعلام موافقت با تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر تبریز، تاکید کرد: پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه‌ی حمل‌ونقل ترافیک جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه پلیس مجهز و توانمند از شاخصه‌های شهر توسعه‌یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفتار پلیس در قضاوت مردم تأثیرگذار است باید حمایت‌های لازم از پلیس از نظر تجهیزات و امکانات صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر تبریز و ایجاد پیاده‌راه در خیابان شریعتی تبریز تصویب و نحوه اجرای پیاده‌راه در خیابان جمهوری بررسی شد.
انتهای پیام/
زیست‌پذیر بودن شهر، اولویت شورای شهر و شهرداری تبریز باشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار