مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور؛

خط گازرسانی اهر- ورزقان وارد مدار شد

1400/06/16 - 10:03 - کد خبر: 50372 نسخه چاپی

نصر: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور گفت: بهره برداری مجدد از خط گازرسانی اهر- ورزقان که برای افزایش ضریب پایداری خط انتقال و رفع خطرات احتمالی ان برای واحدهای مسکونی روستایی در دست اصلاح بود، آغاز شد.

به گزارش نصر، فیروز خدائی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف ایمن سازی و کاهش خطرات احتمالی ناشی از توسعه شهرها و روستاها و افزایش ضریب پایداری انتقال گاز، تغییر مسیر بخشی از خط لوله ۸ اینچ اهر- ورزقان در محدوده روستای «گونجیک» به طول یک هزار و 600 متر با مدیریت و کنترل فشار و تخلیه گاز به اتمسفر با موفقیت، انجام و مشکلات حریم و توسعه روستا که حدود ۱۱۷ واحد مسکونی  در داخل حریم ۵۰ متری خط لوله واقع شده بودند، رفع شد.
وی افزود: همچنین در ادامه عملیات فوق، پرسنل تلاشگر و متعهد این شرکت، موفق شدند تعمیر و لو انشعاب «برمیس» را که نیاز به قطعی گاز داشت، در کمترین زمان، همزمان با عملیات فوق برطرف کرده، و پس از حصول اطمینان از  ضریب ایمنی، مجدد در مدار سرویس قرار گرفت.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار کرد: این عملیات در جهت پایداری انتقال گاز به شهرهای حومه، نیروگاه و شهرک صنعتی انجام شده و سعی بر آن داشتیم با حذف عوامل ناایمن و کاهش ریسک، ضریب پایداری و اطمینان انتقال گاز در فصول سرد سال افزایش یافته و تقویت شود.
خدایی یادآور شد: با توجه به تعهدات شرکت ملی گاز ایران در تامین مصارف گاز خانگی، صنایع تجاری و نیروگاه ها، ضرورت دارد همکاران این منطقه همواره با انجام بازرسی های دوره ای و به کار گیری فن آوری های نوین در تامین سلامت شبکه انتقال گاز کشور و حفظ ایمنی کوشا باشند.
خط انتقال هشت اینچ ورزقان – اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول ۳۵ کیلومتر در مرداد ماه دو سال قبل وارد مدار شد؛ این خط یکی از زیرساخت های توسعه صنعتی شهرستان های اهر و ورزقان با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد که به دلیل ایجاد پایداری گازرسانی در این منطقه به عنوان پدافند غیرعامل نیز محسوب می شود.
انتهای پیام/
خط گازرسانی اهر- ورزقان وارد مدار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار