مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

پایگاه‌های سنجش تحصیلی در آذربایجان‌شرقی تا آخر شهریور فعال هستند

1400/06/15 - 09:24 - کد خبر: 50303 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش تحصیلی تا پایان شهریور ماه فعال خواهند بود، گفت: در این پایگاه‌ها، سنجش نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول انجام می‌شود.

به گزارش نصر، جعفر پاشایی در جلسه هماهنگی تسریع سنجش نوآموزان پیش دبستانی و ابتدایی اظهار کرد: بعد از شروع سال تحصیلی، فعالیت پایگاه های سنجش با هماهنگی اداره استثنایی ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: ادامه روند سنجش و شروع سنجش پیش دبستانی هر چه سریع تر به مناطق ابلاغ شود تا اولیا نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از سنجش عقب نمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در مورد بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی از اول مهرماه به صورت غیر حضوری آغاز می شود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس های مدارس فراهم شود.
پاشایی افزود: آموزش ها از اول آبان ماه به صورت ترکیبی خواهد بود چرا که سیاست وزارت آموزش و پرورش اقتضائی است.
وی ادامه داد: مدارسی که زیر ۱۵۰ نفر و یا بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز دارند در صورت داشتن فضای مناسب و ظرفیت کافی می‌توانند کل دانش آموزان را به گروه های ۷۵ نفری تقسیم کرده و با فاصله در کلاس های ۱۰ نفری حضوری تدریس کنند.
پاشایی در مورد دانش آموزان عشایری و روستایی هم گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر باشد آموزش ها به صورت حضوری خواهد بود.
وی در مورد دانش آموزانی هم که هیچ‌گونه امکان آموزش حضوری ندارند، افزود: در این مناطق از آموزش های تلویزیونی استفاده می کنیم.
پاشایی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان در آذربایجان شرقی واکسینه شده اند که پس از واکسینه شدن خانواده‌های دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس، پیش‌بینی می‌کنیم از اول آبان شاهد آموزش های حضوری باشد.پ
انتهای پیام/
پایگاه‌های سنجش تحصیلی در آذربایجان‌شرقی تا آخر شهریور فعال هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار