سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد:

توقف صدور ویزای فرودگاهی در عراق/ لغو همه پروازها به افغانستان

1400/06/14 - 15:36 - کد خبر: 50280 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ ویزایی در فرودگاه‌های نجف و بغداد برای مسافران صادر نمی‌شود و مسافران نباید پیش از اخذ ویزا، بلیت سفر به عراق خریداری کنند.

به گزارش نصر، محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: برخی مؤسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی به صورت غیر واقعی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که پس از ورود مسافر به فرودگاه‌های بغداد و نجف اشرف، ویزا برای مسافران صادر می‌شود، اما این امر به هیچ وجه صحت ندارد و برخی هموطنان که با این رویه به عراق سفر کرده‌اند، هم اکنون در فرودگاه‌های مقصد سرگردان شده‌اند.
وی گفت: هم اکنون دولت عراق هیچ ویزایی در فرودگاه‌های خود یا به صورت انفرادی توسط سفارتخانه‌ها صادر نمی‌کند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همکاران ما در وزارت امور خارجه همچنان با دولت عراق در حال رایزنی برای به نتیجه رسیدن ویزای ایام اربعین حسینی هستند افزود: بزودی نتیجه قطعی این مذاکرات به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید.
ذیبخش گفت: سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرده بود تنها شرکت هواپیمایی که با بلیت برای زائران ویزا صادر می‌کند شرکت هواپیمایی العراقیه است، اما دیروز رسماً اعلام شد این شرکت هم دیگر مجوز صدور روادید را ندارد.
ذیبخش به هموطنان توصیه کرد: پیش از سفر به عراق، ویزای ورود به این کشور را در خاک ایران و از مبادی قانونی نظیر سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق دریافت کرده و از صحت ویزای خود مطمئن شوند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اخطار به دفاتر خدمات گردشگری که اقدام به تبلیغ سفر بدون ویزا به خاک عراق می‌کنند گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از طریق دفتر نظارت بر مؤسسات گردشگری بر فعالیت‌های غیرقانونی این دفاتر نظارت می‌کند و با تخلفات آن‌ها برخورد جدی خواهد نمود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی: توقف همه پروازها به افغانستان
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی به کشور افغانستان نخواهیم داشت و همه پروازها به این کشور متوقف شده است.
آقای محمدحسن ذیبخش افزود: با توجه به تحولات افغانستان و ناامنی آسمان و فضای عمومی این کشور، تا اطلاع ثانوی جمهوری اسلامی ایران هیچ پروازی به کشور افغانستان نخواهد داشت.
وی با ابراز امیدواری در خصوص بازگشت امنیت به این کشور افزود: امیدواریم با عادی شدن وضعیت عمومی این کشور، پروازهای خطوط هواپیمایی ایران به افغانستان هرچه زودتر از سر گرفته شود.
گفتنی است پیش از تحولات سیاسی و نا امنی‌های پیش آمده در افغانستان، خطوط هواپیمایی ایران هر هفته ۵ پرواز برنامه‌ای از فرودگاه‌های امام خمینی تهران و شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به این کشور انجام می‌دادند که پس از این اتفاقات همه این پروازها هم اکنون متوقف شده است.
انتهای پیام/
 توقف صدور ویزای فرودگاهی در عراق/ لغو همه پروازها به افغانستان خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار